maandag 30 maart 2009

Tuindag 2.


Harremans:
Het is weer tuindag ja. En de belangrijkste tuinmannen worden daar niet voor uitgenodigd dus. Ja, daarmee bedoel ik natuurlijk in de eerste plaats mijn broer Panda, en op de tweede - maar ook belangrijke plaats - mijzelf. Panda is dus maar weggegaan. Nee, die kan het niet aanzien, dat gerotzooi in onze tuin. Hij zal wel ergens boven zitten. In elk geval had hij geen zin om uit het raam te kijken naar het gepruts van dat mensenvolk.



Ja, het is schandalig en er zijn geen woorden voor. De anderen zijn wel buiten ja. Ik heb Rooie Gijs al gezien, Mio en Bohr, en zelfs Iwan is in de buurt. Nee, laten we het maar niet over dat blafbeest hebben. Heeft u gezien hoe hij met die bal dwars door alles heendendert? Ja, ze (die mensen heh?) hebben de vlinderstruik al gehalveerd en dat slaat natuurlijk nergens op. En er wordt heel wat uit de grond getrokken. Ja, dingen die wij dus juist wilden laten staan. Nee, ik weet niet of het nog wat wordt met die tuin. We zullen weer maanden nodig hebben om de boel een beetje te herstellen en dat betekent dan weer dat er weinig tijd voor mij zal overblijven om tuinstoelen te testen. Ja, net nu het weer wat beter gaat worden inderdaad.
Maar wat mij betreft mogen ze die tuindagen dus gerust schrappen. Nee, ik zie de zin er niet van in, en mijn broer Panda al helemaal niet. Ik zal hem de groeten doen ja, maar ik weet niet of hij daar op dit moment op zit te wachten.

Geen opmerkingen: