zaterdag 7 maart 2009

Als ik het zat ben, ga ik weer weg.


Cera:
Ik kom graag op de redactie ja, want er wordt niet alleen gewerkt maar ook gespeeld. Ja, ze hebben daar leuke beestjes aan stokjes en die piepen nog ook. Die beestjes moet je dus vangen en dan net doen of je ze eet. Of dood maakt ja, net zoals een echte prooi. Wel, ik had dus een prooi te pakken en mijn ex Japekop en de Boez keken toe. Ja, ik liet ze zien hoe goed ik ben in het vangen van prooien.



En ik liet ook zien hoe goed ik kan bijten inderdaad. Ik geloof wel dat ze me bewonderden ja, want ze werden een beetje jaloers op mij. Nee, dat was nou weer niet de bedoeling maar dat gebeurde gewoon.



Vooral de Boez was jaloers. Maar hij bleef wel kijken. Japekop vond het weer eens te druk. Ja, hij bleef een poosje zitten kijken naar me, maar toen ging hij opeens weg. Naar boven ja, naar zijn moeder. Die deed haar dutje op een bed omdat het daar rustiger is, ja.
En toen durfde de Boez opeens mijn prooi af te pakken. Ja, terwijl ik net zo lekker bezig was dus. Hij wou laten zien dat hij ook goed is in een prooi vangen en stelde zich heel erg aan.



Ja, het klopt wel dat het zijn speelbeestje is, maar ik vind dat ik daar ook best mee mag spelen. Bovendien was hij het alweer gauw zat en toen liet hij het speeltje in de steek. En toen werd het weer het oude liedje.



Wel, hij ging mij weer achterna zitten. En dan springt hij altijd ergens bovenop en slaat hij met zijn poten naar mijn kop. Dat is voor eventjes wel leuk, maar hij overdrijft het altijd zo!
Eerst doe ik wel mee ja, want ik hou wel van spelen. Maar als hij gaat lopen klieren, is voor mij de lol eraf.


Ja, hij blijft maar doorgaan, ook als ik laat weten dat ik er geen zin meer in heb. Nee, daar trekt hij zich dus niks van aan. En hij roept ook van alles naar me. Ja, dingen als "sliep uit" en zo, u weet wel wat ik bedoel. Dreinen dus ja, inderdaad. Heel kinderachtig.



Wel, als ik het op een gegeven moment echt zat ben, ga ik weer naar buiten. Ja, naar mijn eigen huis toe of gewoon iets anders doen op straat. En als het raam van de redactie dicht is en de deur ook, ga ik ervoor zitten en hard mauwen, en dan laten ze me naar buiten. Nee, ik vind het erg gezellig om op de redactie langs te komen, maar ik vind het altijd ook weer leuk om naar huis terug te gaan. Ik moet er niet aan denken om in een huis te wonen waar twee van die macho's zijn die altijd maar moeten laten zien hoe groot en flink ze zijn. Ja, mevrouw Troy zal het wel niet makkelijk hebben met die twee. Ik snap nu ook beter waarom ze vaak boven haar dutjes doet. Nee, ik zou het niet uithouden. Maar ja, zij moet wel heh? Ja, als je zo oud bent als zij, ga je niet zo makkelijk meer een ander huis zoeken. Of een andere baan inderdaad.

2 opmerkingen:

Trudi zei

En voordat jij het weet Annemarie, heb je 4 katten :-)! Ze is wel een schatje Cera...zou ze weten wat latten is?

Annemieke zei

Cera is wel kind aan huis! Maar wat een schatje! Ze mag best ook eens bij mij langskomen (al woon ik misschien te ver weg).