zaterdag 28 maart 2009

Opperste concentratie.


Caja:
Ik heb haast ja, dat heeft u goed gezien. Ik ben namelijk bezig mijn rondje te maken en doe dat het liefst in vlotte pas, zal ik maar zeggen. Nee, ik ga niet zo ver vandaag.



Gewoon een rondje dak, terras, schutting, dak. Een soort van vierkantje inderdaad.
Was u niet een tijdje geleden op ons dakterras? Ja, ik weet het weer, u kwam naar Bonya kijken.
Het gaat erg goed met haar ja, dank u wel. Nee, ik beantwoord verder geen vragen want ik zei u net al dat ik haast had.



Achter deze schutting woont een blafbeestje inderdaad. Meer blaf dan beest, als u begrijpt wat ik bedoel. Luna heet 't beest, zegt u? Nou, het zal wel. Nee, ik vind dat volstrekt oninteressant. Fikkie, Balthazar, Karel, Spike, 1 pot nat die blafbeesten. Kunnen zichzelf niet eens schoonhouden. Begrijpt u het, begrijp ik het.



Ja, ik maak mij nu klaar voor de sprong naar boven. Via dat lage dak naar het hoge dak en dan weer naar mijn dakterras. Ja, Iwan woont daar ook. En Bonya dus, Lotje en mijzelf. U vraagt of ik de groeten wil doen aan Iwan? Wel, ik weet niet of ik daar zin in heb. Bovendien kan ik dat niet onthouden. Nee, daklopen vereist opperste concentratie en dan kan ik me niet bezighouden met zoiets onbelangrijks als groeten doen. Ja, het lijkt me een goed plan als u hem zelf de groeten gaat doen. Dan kan ik het met gerust hart vergeten inderdaad.

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Caja is zo'n schatje! Het is inderdaad beter om haar zich maar te laten concentreren.

ina zei

Ze is gelukkig weer veilig thuisgekomen. Ze zit naast het toetsenbord mij het typen heel moeilijk te maken.

de verslaggever/fotograaf zei

We zijn erg blij dat wij Caja een keer buiten troffen! Jammer dat ze zo'n haast had....