zaterdag 28 maart 2009

Is het nog gelukt?


Iwan:
Mevrouw Katblad! Wacht even op mij! Ja, dan kom ik naar u toe.



Is het nog allemaal gelukt met mijn filmpje? Goed zo. Ja, ik had mooi geposeerd niet? Ik heb ook echt mijn best gedaan. Oh, dat heeft u dus wel kunnen zien. Waren de mensen tevreden?



Heeft helemaal niemand in de gaten gehad dat ik u had aangeraden die vuilniszak in de keuken te laten staan? Nee? En de redactieleden zijn er dus ook ingetrapt? Ja? Zij denken dus echt dat het hun idee was om die zak te plunderen? Ja?



Nou, dan is ons plan dus geslaagd, niet? Maar heeft het ook reacties opgeleverd? Veel zegt u? Wel, dat is dan helemaal mooi meegenomen. Ja, ik zou het doodzonde gevonden hebben als u gestopt zou zijn met het Katblad omdat u niet genoeg reacties kreeg. Ja, ik snap dat u af en toe wel eens twijfelt aan uzelf en aan uw werk als hoofdredacteur. Maar mijn suggestie om wat meer spanning te brengen in het nieuws heeft dus wel gewerkt, heh?



Ja, als u nu weer eens in een dip zit en twijfelt over het nut van uw katblad, kom dan gerust weer eens bij mij langs. U weet mij te vinden, niet? Dan bedenken we gewoon weer een plan.



Maar vertelt u mij eens, heeft u vaker last van depressies? Oh, alleen als het aantal lezers plotklaps daalt dus. En geen reacties krijgt op uw stukjes. Ja, en als het regent en grijs is buiten. Als u dus maar weinig van ons katten tegenkomt buiten dus, ja. Nee, dat lijkt me ook niet zo handig. Ik bedoel, als je verhalen wilt schrijven over katten en je komt ze niet tegen op straat, dan is dat inderdaad wel een probleem ja. Oh, u was een paar keer zonder nieuws thuisgekomen? En helemaal natgeregend?



Ja, daar moet ik vreselijk om lachen. Ik vind dat namelijk best wel komisch ja. U moet ook niet de straat op gaan als het regent! Ja, u kunt net zo goed op huisbezoek gaan bij de katten. Nee, niet bang zijn en niet verlegen maar gewoon doen. Ik weet zeker dat alle katten maar wat graag gefotografeerd willen worden in hun eigen huis. Stttt! Daar komt de Boez! Nee, niemand mag te weten komen dat alles wat er gebeurd is, door u en mij is bedacht en in scene is gezet! En de Boez al helemaal niet! Hij is toch niet echt bang geweest heh? Dat hij zou worden verkocht ofzo? Nee, hij moet toch in de gaten hebben dat we allemaal gek op hem zijn en dat hij ons allemaal inspireert? Dat de Katbladbuurt zonder hem niet half zo spannend en leuk zou zijn? Nu moet u wegwezen hoor, want hij komt eraan!



Hee, kleine vriend! Wat doe je weer gek! Heb je mijn brief nog ontvangen en het filmpje nog gezien? Vond je het leuk? Ja, we gaan spelen samen. Rustig maar, klein ventje! Oom Iwan is er weer ja. Wat gaan we doen vandaag? Snuffelen of zooien?

3 opmerkingen:

Wilma zei

Een heerlijk stel zo met z'n tweetjes. Wat leuk dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden.

ina zei

Ik was al bang dat de redacteur/fotograaf gek geworden was. De Boez verkopen! Hoe kom je op het idee?
Gelukkig blijkt het achteraf een vroege 1 april-grap.
Goed bedacht, Iwan.

De redactie zei

Iwan is een kanjer. Als we hem toch niet hadden!