vrijdag 20 maart 2009

Cadeautje voor mevrouw Troy


Mevrouw T. Troy:
Ach, zo lief die kleine. Komt hij opeens door het poezenloket naar binnen en zegt dat hij een cadeautje voor me heeft. Iets gevangen speciaal voor mij ja, omdat ik zelf niet meer zo lenig ben vanwege de artrose. Ik zag alleen niet zo gauw wat dat cadeautje was.



Ja, het was even zoeken. Ook omdat zijn prooi zwart was en hij het op een zwart kleed had neergelegd. Maar ik wilde hem niet teleurstellen. Nee, ik krijg tenslotte niet iedere dag een cadeautje en dus heb ik mijn belangstelling getoond en ben het presentje gaan zoeken. Ja, voordeel was dat het nog bewoog, anders had ik het nooit gevonden.



Een vlieg was het inderdaad. Wel een beetje een slome vlieg. Ik denk dat hij of net ontwaakt was uit zijn winterslaap, of een beetje gewond was. Misschien wel per ongeluk een tikje beschadigd of iets dergelijks, ja.
Natuurlijk heb ik die kleine hartelijk bedankt. Nee, ik heb mijn cadeautje niet opgegeten maar dus wel erg op prijs gesteld. De Boez is vervolgens weer naar buiten gegaan om nieuwe cadeautjes te gaan zoeken, en de vlieg is later verdwenen in het zuigmonster. Ja, hij was toen al dood hoor! De vlieg dus heh? Juist ja.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat is de Boez toch een lief jongetje!
Wij krijgen een enkele keer een (bijna) dode muis van Lotje.