vrijdag 27 maart 2009

Knoop dat goed in uw oren.


Kaija:
Mevrouw Katblad, ik heb liever niet dat u dichterbij komt! Nee, want ik heb hele nare dingen over u gehoord.



Ja, alsdat u de Boez zou willen verkopen. Vanwege een futuliteit dus ja.
Mag ik u iets vragen? Nee, niet dichterbij komen aub. Ik vertrouw u niet. Nee, niet na wat ik allemaal over u gehoord heb.



Die vuilniszak heh? Stond die in de keuken? Ja dus. Was die zak naar behoren dichtgebonden? Nee dus.
Ja, ik zit nu veilig in mijn boom. Omdat ik u niks vertrouw inderdaad. Zo kunt u niet bij mij komen, nee. Dat is nu precies de bedoeling. Maar die vuilniszak stond dus in de keuken en was niet goed dicht. Mag ik u dan nog wat vragen? Ja?



Bent u soms niet goed in uw bovenkamer? Wat ik daarmee bedoel?
Wel, die Boez van u is nog geen 9 maanden oud, toch? Maar toch verwacht u van hem dat hij zich gedraagt als een kat van minstens 10 jaar oud. Met artrose en eventueel gebitsproblemen ja. Want u snapt toch ook wel dat, als u een vuilniszak laat staan, met visresten c.q. verpakkingen, en kip in kerrierestjes, en lege kattenvoerblikjes, en waarschijnlijk nog wel meer lekkernijen, u snapt toch ook wel dat een jonge kat dat niet kan negeren?



Ik bedoel maar..... Ja, ik zit hier goed in mijn boom en op veilige afstand van u. Ja u, met uw verkoping bij opbod. U moest zich schamen! En die andere redactieleden ook. Het is gewoon de kift. Ja, u hoort mij goed! Ze zijn jaloers! Dat ze zelf niet op het idee kwamen om die vuilniszak te plunderen!



Nee, ik heb mijn zegje gezegd en wens verder niet meer met u te praten. Wij zijn dus klaar, ja. Ja, ik heb het even helemaal met u gehad. Ik trek inderdaad partij voor de Boez, al ken ik hem alleen nog maar uit de verhalen en vanuit de verte. U moest juist trots zijn op zo'n ondernemend ventje. En als die verhipte kattenkrant van u belangrijker is dan het geluk en welzijn van zo'n kleine rakker, bent u hem gewoon niet waard. Nee, ik laat het hierbij. Pakt u mijn mening maar in en neem hem mee naar huis. Om over na te denken ja. Bent u nu helemaal betoeterd! Ja, stopt u die camera nu maar weg. Ik werk niet meer mee. Nee, eerst wil ik dat u uw mening herziet, dan pas wil ik weer heel eventueel op de foto. Knoopt u dat maar goed in uw oren, heh?

1 opmerking:

Wilma zei

Geweldig Kaija! Ik ben het helemaal met je eens! Hoe kunnen ze nou denken dat een jonge kat dit soort verleidingen kan weerstaan. Dat is toch volledig tegennatuurlijk! En dan willen ze hem daar ook nog voor straffen. Dat is toch ongehoord!