dinsdag 10 maart 2009

Allemaal flauwe kul.


Mevrouw T. Troy:
Dat was lekker, zeg! Vis ja. Allerlei soortjes dus. Ja, iets van tilapia, schol, zalm, tonijn en botervis. Een mix dus inderdaad. Had ons mens voor zichzelf klaargemaakt maar ze had veel te veel gekocht. Daar hadden we inderdaad mazzel bij ja.



Japekoppie:
Heerlijk was het inderdaad. En er is nog meer maar ik zit vol. Ja, ik heb er flink van gegeten. Een beetje te snel misschien, want die Zoebel zat vlakbij en dus moest ik effe doorbunkeren. Ja, want voor je het weet zit zo'n kleine met zijn snuit in jouw bakje en dat is dus niet de bedoeling.



Ik heb er de hik van gekregen. Ja, misschien toch wat te snel geslikt. Misschien ook wel een graatje doorgeslikt ja. Maar even rustig aan doen nu. Even stoppen met de wasbeurt en wachten tot die hik weer over is. Ja, ik heb er wel van genoten. En die hik heb ik wel vaker, maar dan meestal voor het eten. Nee, ik weet niet hoe dat komt, het is nu eenmaal zo.




Mevrouw Troy:
Nee, ik kan die vis niet weerstaan. De laatste stukjes moeten ook maar even op ja. En als ik dat niet doe, doet iemand anders het wel en als iemand anders het niet doet, gaat het in de vuilnisbak. En dat zou eeuwig zonde zijn inderdaad. Dus offer ik me maar op. Eigenlijk zit ik tot mijn nek vol ja, maar ik kan het toch niet laten liggen. We krijgen namelijk niet iedere dag zo'n lekkere vismix, snapt u? En op mijn lijn hoef ik niet te letten want er komt toch niks bij. Nee, nooit problemen gehad met de lijn. Ja, ik geloof dat ik hier in huis het meeste eet, al probeert de Boez mij wel in te halen. Nee, dat lukt hem nog niet, maar wat niet is kan nog komen. Ja, hij is in de groei heh?




Boezel:
Ik snap die drukte niet. Om die vis ja. Ik heb een klein stukje gegeten maar het bevalt me niet. Geef mij gewoon maar mijn jongemannenbrokjes, dan ben ik tevreden. Ja, en dan natuurlijk ook een ontbijtje met wat Gourmet en een idem dineetje. Ja, daar maak je mij het meest blij mee. Kijk ze nou gaan. Mevrouw Troy en oom Japekop ja. Mevrouw Troy eet tot ze erbij neervalt. Heeft ze straks een hele dikke buik inderdaad. En oom Japekop zit te hikken. Van de gulzigheid dus. Nee, ik hoef geen vis meer. Dat ene stukje was genoeg. En van dat kleine stukkie vis hoef ik mijn bek en poten niet te wassen. Allemaal flauwekul. En een hoop kouwe drukte dus ja. Ik wacht wel weer op de Gourmet. Nee, als het aan mij ligt, komt er geen vis meer in huis. Brengt alleen maar onrust met zich mee.

1 opmerking:

Annemieke zei

Zo grappig dat sommige katten vis geweldig vinden en andere liever kip of vlees hebben! Die van ons malen er ook niet om, maar als er kip wordt bereid (of een ei gekookt) komen ze van twee hoog naar beneden om te bedelen. En eten ze inderdaad tot barstens toe als ze de kans krijgen.