maandag 30 maart 2009

Tuindag 1.


Rooie Gijs:
Ze houden hier eens in de zoveel tijd een tuindag. Ja, dan komen alle mensen naar buiten en dan gaan ze te keer met harken, schoffels en snoeischaren. Nou interesseert me dat weinig, dat tuingedoe, maar nadeel is dat op zo'n dag dat blafbeest ook altijd buiten is. In de tuin dus, heh? Ja, met die gore bal van hem.
Wel, ik blijf dan liever uit de buurt.



Dus zoek ik een plek waar het rustig is. Geen blafbeest en geen gore bal inderdaad.
Maar ja, die plek is moeilijk te vinden. Omdat hij maar rondrent ja. Nee, je bent nergens veilig voor dat beest.



Het beste is daarom om maar gewoon wat hogerop te gaan zitten. Dan kan die bal niet om je oren vliegen en dat blafbeest blijft toch wel beneden. Tenzij hij niet beneden blijft en ook de trap op komt natuurlijk. Nee, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.



Ja, in dat geval moet je dus nog hoger. Het balkon op ja. Nee, er zit niks anders op dan dat ik hier blijft liggen tot dat blafbeest weer naar binnen is. Ja, je zou bijna hopen dat het gaat regenen, want dan dondert hij tenminste op. Wat? Voelde u een spettertje? Ja, nu u het zegt, ik voelde er ook een paar!

Geen opmerkingen: