zaterdag 21 maart 2009

Aaiparadijs.


Storm:
Ha Mevrouw Katblad, mag ik even aan uw hand ruiken? Ja, u mag me ook wel even aaien, maar alleen als het u schikt. Ja, ik ben best een lieverd hoor, als ik daar zin in heb tenminste. Moet u mijn mensen maar vragen. Wel, u zou mij een gezellige huiskat kunnen noemen, met het hart op de juiste plaats. U gelooft mij niet?
Nee, tegen mijn soortgenoten ben ik niet lief. Ik zie ze allemaal als concurrenten en ze moeten uit mijn zicht blijven. Ja, doen ze dat niet, ga ik meppen. Bijten ook wel ja, net zoals het uitkomt dus.
Meervoudige persoonlijkheid denkt u? Welnee, ik ben gewoon een felle kat die zijn prioriteiten weet te stellen. Ja, slim ben ik ook. Kijk, mensen heb je nodig voor je bakje voer en een kroelpartij. En voor een dak boven je hoofd inderdaad. Maar al dat tuig dat hier rondloopt heb ik dus beslist niet nodig. Ze lopen in de weg en vragen aandacht van de mensen. En die aandacht komt eigenlijk mij toe. Ja, ik zou willen dat ik de enige kat was hier in de straat. Dan zou iedereen speciaal komen om mij te aaien wegens gebrek aan andere vachtjes. Ja, stel je voor. Dan zou ik misschien hier een aaiplek maken. Op de tafel voor mijn huis ja. En bordjes plaatsen aan het begin van de straat met: Storm's gratis aaiparadijs. Met een pijl naar mijn tafel erbij, ja. Dan zouden de hele dag mensen langskomen om mij te aaien. Of nee, we doen het niet gratis maar tegen betaling van zeg uh, een blikje lekkers. Wat zegt u? Ik zou dan dik en vadsig worden? En een hartkwaal krijgen door te weinig beweging? Meent u dat nou? Wel, dan moeten we dat maar niet doen, dat aaiparadijs. Nee, dan moeten de anderen ook maar blijven. Blijf ik ze gewoon opjagen ja, voor die nodige lichaamsbeweging. Maar het was een mooie droom heh? En dan mag u mij nu nog een aai geven. Als troost omdat mijn droom niet gaat uitkomen inderdaad.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Storm's gratis aaiparadijs, hahahahahaha ! Mijn dag is weer goed :-)