woensdag 25 maart 2009

Geen afspraken vastgelegd.


Rooie Gijs:
Toen het even droog was, ben ik naar buiten gegaan. Voor een frisse neus en om even met Mio te praten. Kleine partijbijeenkomst inderdaad. Wel, dat is dus allemaal achter de rug. Ja, de frisse neus heb ik nu wel en met Mio ben ik ook klaar.
Maar ik wou dus weer naar binnen, en toen bleek dat mijn mens was uitgegaan.



Ja, nu zit ik hier dus. Te wachten op haar ja. Zodat ze de deur kan openen en ik weer naar binnen kan. Nee, je weet nooit hoe lang zoiets kan duren. Ze kan wel ik weet niet waar zitten. Of naar de winkels zijn gegaan.



En ondertussen komen er wolken aan en ik vrees dat het straks weer gaat regenen. En dan zit ik hier mooi nat te worden. Ja, eventueel kan ik schuilen in de Poort, maar dat is zo'n tochtig gat heh? Dus ik zou eigenlijk liever willen dat mijn mens nu thuiskomt en de deur voor mij opendoet. Nee, we hebben daar geen afspraken over. Ik zou liever inderdaad de tijden van het openen van de deur willen vastleggen, zodat ik wat meer zekerheid heb. Maar dat wil zij dus niet. Tijden vastleggen dus ja. En daar zit ik maar mooi mee. Ja, ik heb al heel wat regen op mijn kop gehad, dat kunt u gerust van mij aannemen.
Ik zou natuurlijk het huis van Mio kunnen binnengaan als het gaat regenen. Ja, daar is een kattenluik. Maar nu is het geval dat ik net ruzie met Mio heb gehad. Over de partij "Hof is Vol" ja. Heeft u hem niet gezien? Wel, kijkt u dan maar even om de hoek van de schuur, want daar staat hij te briesen.



Ziet u hem? Is hij nog erg boos?
Als u dan nu nog even de Poort door wilt lopen om te zien of mijn mens er al aankomt? Nee?

Geen opmerkingen: