maandag 16 maart 2009

Leerling verkenner


De Boez:
Vandaag mocht ik voor het eerst op verkenning. Helemaal naar de Kruidentuin ja. Erg spannend want daar was ik dus nog nooit eerder geweest. Nee, het was nog geen echte les want ik hoefde me niet aan regels te houden. Ja, ik mocht vrij rondlopen. Dat deed ik dus ook.



Allemaal gekke dingen tegengekomen ja. Rare bouwwerken en veel vreemde planten. En allemaal hekjes ook.



Ja, hekjes om overheen te springen. Leuk ja, want ik spring graag. Ja, ik had een hoop lol daar, in die Kruidentuin.



Nee, ik mocht niet te dicht bij de gevaarlijke weg komen. Anders moest ik direct weer naar huis, zei mijn mens. Ja, ze was wel een beetje bang dat ik de weg op zou lopen. Heb ik niet gedaan, nee.



Ik weet niet of ik nu al de hele tuin heb gezien. Maar ik ben wel op veel plaatsen geweest. Ja, kris-kras gerend. Dus niet verkend nee, want dat vind ik nog te moeilijk. Geen rust in mijn donder heh?



Ja, ik heb ook middenin gestaan maar daar was het nog een beetje kaal. En natte aarde ja, ruikt een beetje sterk. Nee, ik ben niet lang in het midden gebleven. Vond het leuker om tussen de plantjes te snuffelen. Allemaal gekke luchten, dat klopt.



Zoals de rozemarijn inderdaad. Mijn mens plukt dat wel eens en dan doet ze het in het eten. Dus ik heb het al eens eerder geroken ja, toen het op het aanrecht lag. Nee, ik mag niet op het aanrecht, maar toen was ik daar toevallig terecht gekomen. Ik weet niet meer hoe, nee.






Toen kwam oom Charli ook. Ja, die wou wel zien hoe ik aan het verkennen was. Leuk ja, dat hij zijn neus even kwam laten zien.



En Cera kwam ook nog naar mij kijken. Die loopt altijd achter me aan. Of ik achter haar inderdaad. Ze is een beetje mijn vriendin dus. Ja het werd opeens erg druk. Ze kwamen allemaal voor mij. Omdat het mijn eerste uitstap naar de Kruidentuin was, denk ik, ja.



Toen kwam mevrouw Troy ook nog, maar die zei dat we naar huis moesten. Ja, het was genoeg geweest voor een eerste keer, zei ze. En bovendien was ze het zat om in haar eentje bij het poezenloket te zitten. Dus toen zijn we allemaal weer terug gegaan naar de Katbladstraat. Naar de redactie ja. Daar ben ik ook nog een poosje aan het zooien geweest. En spelen ook ja.

Geen opmerkingen: