woensdag 10 maart 2010

Ze konden me allemaal horen.


De Boez:
Ik wist het wel! Ja, daarom ben ik er vandoor gegaan. Toen ik haar hoorde roepen, ben ik 'm gesmeerd en het dak op gegaan. Ik dacht dat ik daar wel veilig was. Alleen vergat ik waarom ik daar zat, en toen ze "snoepies!" begon te roepen, ben ik erin getrapt. Jazeker, ik sprong door het raam naar binnen en zat toen dus gevangen.
Ik kreeg twee snoepies en toen deed ze me in die mand. Eerst zat mijn staart er nog tussen, maar gelukkig had ze dat in de gaten. Hoewel, het deed wel zeer en dus zette ik een keel op. Dat heb ik trouwens de hele weg volgehouden. In dat wielhuis dus, heh? Ja, ook nog in de wachtkamer inderdaad. Ze konden me allemaal horen.



Toen nam ze me mee naar die man. En die ging een beetje aan me voelen. Nee, was niet naar maar voor de zekerheid heb ik hem maar kopjes gegeven. Je weet inderdaad maar nooit waar dat goed voor is. Hij zei nog dat ik erg lijk op zijn eigen kat. De praktijkkat ja. Maar die weegt meer dan 7 kilo. Nee, niet dat hij zoveel eten krijgt maar hij schijnt bij de buren te jatten. Net als Oscar dus heh? En dat is iets wat ik niet doe, nee. Hoeveel ik weegde? Woog? Wel, ze zeiden dat het 5.3 kilo was. Maar ik ben dus niet te dik, wel gewoon groot dus. Sterk ook ja.
Ik kreeg trouwens ook nog een pil door mijn strot gedouwd. Tegen wormen ja. En een prik in mijn lijf. Nee, daar voelde ik niks van. Maar aangenaam is anders en dus heb ik op de terugweg weer flink zitten janken. Tot we in onze straat kwamen. Nee, daar hoefde het niet meer. En Os kwam me ophalen. Ja, hij kwam bijna het wielhuis binnen! En Cera zat binnen op de bank op me te wachten. Eerst heb ik me heel goed gewassen. Omdat dat moest. Toen ben ik naar boven gegaan. Even tot rust komen, ja. Straks weer spelen. Zijn we nou klaar?

7 opmerkingen:

ina zei

Fijn dat je weer bent goedgekeurd, Boez. Je bent wel een aansteller, hoor, met je gejank. Zo erg was het toch niet allemaal?

Hans zei

Ach die van mij zetten ook altijd de auto op stelten, met zijn driën tegelijk. Ik vraag altijd een vriend van me met de auto te rijden, ik durf niet met ze met de bus te gaan. . . . .

Peettante zei

Ach Boezje moest je zo huilen?Je bent toch nu een grote jongen en je weet inmiddels toch wel dat het altijd weer goed komt? Binnenkort kom ik je weer eens lekker knuffen!

de chauffeur zei

We moesten over extra veel verkeersdrempels omdat er een omleiding was. Zo duurde de rit ook 2 x zo lang. Het was dus niet zo aangenaam, ook niet voor mevrouw Katblad. Zij werd ook een beetje misselijk maar is niet gaan janken.

Annemieke zei

Ja, wij hadden ook al gemerkt dat de boel rond de Merenwijk helemaal open ligt - het lijkt wel of Leiden een grote bouwput is.

Gelukkig is de Boez weer goed gekeurd!

Katja zei

Ja Boez, dat is ook niet echt slim van jou hè, dat je je met een paar snoepies in de luren laat leggen...

En ze gingen zeker allemaal kijken waar dat gebler vandaan kwam in de wachtkamer ?

Wilma zei

Wat lekker dat De Boez weer goed door de APK is gekomen. Mooi zo! Tja, hij heeft duidelijk graag alles zelf in de hand uh poot en houdt er niet van om opgesloten te zitten en meegenomen te worden met alle bewegingen en geluiden die dat met zich mee brengt. En dat laat hij weten ook. Gelijk heefttie! Je moet je niet zomaar alles laten welgevallen hoor!