zaterdag 20 maart 2010

Ollie is razend!


Ollie:
Wilt u zich a.u.b. met uw eigen zaken bemoeien? Ik heb het zo al moeilijk genoeg.
Ja, ik ben inderdaad al een poos niet meer buiten geweest, maar dat had zo zijn redenen.



Wel, eerst werd ik ontvoerd. Ja, mijn oude huis uitgesleept en in een vreemd huis gedumpt. En in dat nieuwe huis klopt niets, maar dan ook helemaal niets. De trap gaat verkeerd omhoog, mijn oude bank staat er niet en het uitzicht is ronduit waardeloos.
Maar vandaag besloot ik dus maar weer eens een frisse neus te gaan halen, en ik zie tot mijn verbazing dat de Steeg van Storm er nog wel is. Ja, en de straat is ook nog helemaal hetzelfde, en daardoor besef ik des te meer dat er behoorlijk wat mis is met de ligging van mijn huidige huis.
En daarom heb ik dus besloten terug te keren naar mijn oude huis, en denk maar niet dat ik dat niet meer weet te vinden.



Hier is het dus ja. Mijn kattenluik inderdaad. Ze hebben er alleen iets mee gedaan! Nee, ik krijg het niet meer open! (Vloek, grauw, snauw, jank).


Wat zijn ze daarbinnen aan het doen? Timmeren? Waarom? Ze moeten opdonderen allemaal! Weg uit mijn huis! Ik woon hier en ga verd..... echt niet meer terug naar dat andere stomme huis!
Hier eindigen wij met het citeren van Ollie, want het gevloek nam dusdanige vormen aan dat wij dat niet durven te plaatsen.
Uiteindelijk moest Ollie door zijn mens worden weggehaald bij de deur, opgetild worden en naar "huis" gedragen. Helaas zal het nog een dikke maand duren voordat Ollie weer terug kan naar zijn oude huis, en daarom wensen wij hem en zijn huisgenoot Charli en mens, heel veel sterkte toe.

5 opmerkingen:

Annemieke zei

Arme Ollie - dat moet inderdaad heel erg raar zijn!

Wilma zei

Ahh gossie die Ollie. Het lukt hem duidelijk niet zich een beetje aan te passen, ook al is het maar tijdelijk. Bij Charli gaat dat toch ietsje beter volgens mij. Nog even volhouden Ollie!

Hans zei

Och Ollie,

nog maar 1 maandje. Dan kan je lekker je huisje inwijden. . . .
Zal je mens alleen niet zo leuk vinden vrees ik. Als je mens begrijpt wat wij bedoelen.

katja zei

ik zou er ook helemaal van in de war raken hoor.

mevrouw katblad zei

Ach Hans,
Ollie doet niet aan markeren op de manier die u voor ogen heeft. Zijn huisgenoot komt daar eerder voor in aanmerking; die heeft weer bij ons in de hal en tegen het dekbed aangedingest. Tja, bij zijn moeder thuis heh?