donderdag 4 maart 2010

Mijn mens is niet zo slim.


Japekoppie:
Nou was ik toch bijna door dat kattenluik naar binnen gegaan! En dat terwijl dat op dit moment helemaal niet nodig is.



Ja, gelukkig gaat af en toe het Poezenloket weer open. Lente heh? En daar ben ik uiteraard helemaal voor! Ik klim liever een stukkie dan dat ik door dat luik moet. Zo ordinair heh? Zo'n luik dus. Maar eigenlijk zou het loket de hele dag door open moeten blijven. Voor de vrije uitloop, ja. Alleen mijn mens voelt daar helaas niet zoveel voor. Ze zegt dat alle warmte dan verloren gaat. Maar dat is natuurlijk helemaal niet waar! Want die warmte van binnen gaat gewoon naar buiten, en dat betekent dan dat het buiten weer een stukkie warmer wordt! En dat is ook in haar voordeel want ze loopt toch al zo te klagen over de kou! Dus wat mij betreft: opengooien dat Poezenloket!
En dan wel uiteraard het luik dichttimmeren. Dat scheelt dan weer een hoop kattenvoer, heh? Ja, want die Os komt er steeds maar door. Door dat luik dus ja. En als dat dicht zit, kan hij er niet meer door, snap je? Kan ie ook geen voer meer jatten of op een stoel gaan liggen pitten. En gisteren kwam dat Monster ook ineens binnen. Dat was schrikken inderdaad. Luik dicht dus.
U denkt dat Os gewoon brutaal genoeg is om door het Poezenloket naar binnen te komen? Nou, daar weet ik dan een hele goede oplossing voor. Ja, gewoon die twee meiden bij het loket zetten als permanente bewaking. Mijn moeder dus en die Cera inderdaad. Ze voeren toch anders niet veel uit, die twee. Ja, ik heb voor alles wel een oplossing. Alleen wordt er niet naar mij geluisterd. Nee, mijn mens is lang niet zo slim als ik. Snap je het niet? Zal ik het dan nog een keer uitleggen?

2 opmerkingen:

Inge zei

Wat ben jij slim lieve Japekoppie!

ina zei

Het is maar goed dat jij er bent, Japekoppie, anders kwam er niets van terecht.