woensdag 31 maart 2010

Mijn allerbeste vriendje.


De Boez:
Ik vind het niet leuk hier, zonder mijn vriendje. Oscar ja. Nee, ik heb hem de hele dag nog niet gezien. Daarom loop ik ook steeds te jengelen, dat klopt. En nou ben ik dus wel met jou meegegaan, maar ik vind er niks an. Ja, en er rijden ook heel veel wielhuizen steeds maar langs, en die maken me bang. Als ik met Os hier in de Kruidentuin ben, ben ik ook heus wel bang voor het lawaai, maar als hij er niet bij is ben ik nog banger. Ja. Nee, ik ben niet zo'n held. Vind je dat erg? Ben ik daardoor minder lief? Oh, je vindt me zo aandoenlijk? Is dat hetzelfde als lief? En je vind het eigenlijk wel goed dat ik bang ben voor wielhuizen? Ja, dan blijf ik tenminste uit de buurt van de gevaarlijke weg, heh? Ja.......
Zullen we naar huis gaan?



Daar gaat weer zo'n grote. Een zware ja, met een hoop herrie. Voel je de grond ook trillen? Ja, ik blijf hier wel zitten tot jij zegt dat we weer naar huis gaan.
Gaan we?



Zo! Hoor je dat? Een paar achterelkaar heh? Niet leuk, nee. En wordt dat alleen maar erger als ze de tram gaan doen door de stad? Dan wil ik niet dat die tram er komt. Nee, er is al genoeg lawaai hier. Als er nog meer herrie komt, zul je mij niet meer zien in de Kruidentuin en dan loop ik dus geen rondjes meer. Verhuizen? Hoe kom je daarbij? Dan zie ik Os nooit meer, en Os is mijn beste vriendje!
Gaan we?



Ja, ik wil graag weer terug naar de Katbladstraat. Om Os te zoeken inderdaad. Ja, ik kan natuurlijk ook met Cera spelen, maar dat heb ik daarstraks al gedaan en nu ligt Cera te slapen op bed. Waar zou Os nou zitten? Je zag hem vanochtend op zijn dak? Nee, dan kan hij niet naar mij toekomen, heh? Misschien is hij nu wel van dat dak af en dan kan ik met hem gaan spelen. Ja, Os is mijn allerbeste vriendje en als hij niet op straat is, ben ik een beetje verdrietig.
Gaan we nou?

2 opmerkingen:

Leen W zei

Boezeltje heeft inderdaad een heel aandoenlijk kopje als hij een beetje ongerust is.

katja zei

Ja, dat vind ik ook zo schattig !