maandag 8 maart 2010

Ik zag ze heus wel lopen...



Bonya:
U had de schrik goed te pakken, heh mevrouw Katblad?
Wel, dat was nergens voor nodig. Als het had gemoeten, had ik Igor wel opgespoord. Ja, na het eten uiteraard, want ik ben een kat van de klok. Ik vond het dan ook erg onaangenaam dat ik zo lang op mijn hap moest wachten, dat klopt.

Nee, Igor is niet zo bijster slim. Of wellicht is hij nog erg onervaren, dat kan natuurlijk ook. Ten eerste is het veel te koud om zo lang buiten te blijven (ja, u heeft gelijk als u zegt dat zijn vacht wel op de koude is berekend, maar dan nog), en ten tweede had hij daar helemaal niks te zoeken. Er is ruimte genoeg buiten voor diverse rondjes en verkenningen, en zo'n donkere nis, daar hoef je niet in te gaan zitten. Nee, dat voegt helemaal niks toe.
Heeft u gezien hoeveel daken en terrassen wij tot onze beschikking hebben? Ik bedoel maar. Bovendien kunnen we ook nog naar de Hoftuin als we dat zouden willen. Ja, ikzelf maak inderdaad af en toe flinke wandelingen, maar ik weet dan wel waar ik ben en hoe ik weer terug naar huis moet komen. Iwan ook ja, maar die woont hier natuurlijk al zo'n beetje zijn hele leven, en de meisjes (Lotje en Caja - red.) weten hun weg ook wel te vinden.
Ach, u bent een beetje boos dat ik niet heb helpen zoeken? U had toch zeker al een zoekploeg? Ja, ik zag ze allemaal heus wel lopen! U had mij helemaal niet nodig, vond ik. Dat stel ventjes - de Boez en Oscar heten ze? - waren er snel bij en ik vind het moedig van ze dat ze zomaar door al die vreemde tuinen naar de onze kwamen.
Ja, ik begrijp heel goed dat u verrast was hun koppen te zien opduiken in die nis. Erg jammer dat u daar geen foto van heeft, inderdaad. Wel geprobeerd? Oh, mislukt dus. Wel, ik zou zeggen, gaat u dan maar naar huis nog een beetje oefenen met die camera. Of een betere kopen, heh? Want het nieuws is nu wel verteld, maar dus niet in zijn geheel vertoond. Erg jammer, ja. Wel, u weet nu wat u te doen staat. Heeft u de handleiding nog? Van uw fototoestel?
En sta ik er nu tenminste wel een beetje goed op of is dat ook knoeiwerk geworden? Controleert u maar even ja, want ik blijf hier niet eeuwig zitten po(e)seren.

1 opmerking:

ina zei

Wat staat ze er weer mooi op!
Echt Bonya: Ik weet hoe alles in elkaar zit en hoe alles moet, de anderen zijn niet zo slim.