dinsdag 9 maart 2010

Hij zakt er maar in!


(links Oscar, rechts de Boez)

Oscar:
Ik hoor u denken: Ah, wat lief!
Wel, laat ik u uit de droom helpen. Dit was helemaal niet lief!
Ik deed helemaal niks, echt waar. Alleen maar een paar brokkies uit Boez' bakje genomen. Daar doet ie gewoonlijk niet moeilijk over en we hebben dat ook zo geregeld. Dat ik dat mag dus, ja.
Maar toen ik wil naar buiten wilde gaan, besprong de Boez me. En nam me dus in de houdgreep, heh?



Hij zette ook nog eens zijn tanden in mijn hals. Ik kon geen kant meer op, nee. En omdat ik dus geen kant meer op kon, hield ik me dood. Het duurde zeker wel een hele minuut. Ik wou nog zeggen dat ik het nu wel wist. Dat hij sterker is dan ik, ja. Want ik werd het behoorlijk zat, dat liggen in die houdgreep met zijn tanden in mijn vacht. Het was ook helemaal nergens voor nodig want we zijn vriendjes en het gaat er helemaal niet om wie er nou sterker is. Maar Boez wou dat dus bewijzen. Nou, leuke vriend hoor!
Toen liet hij opeens los.



En normaal word ik nooit boos, maar nu effe wel. Nee, ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo boos ben geweest als op dat moment. Vandaar dat ik hem een paar oplawaaien wilde geven. Maar dat lukte niet want Boez ging op zijn rug terug liggen maaien.


Toen heb ik gezegd dat hij de pot op kon. En toen ben ik weggegaan, inderdaad. Nee, ik had het helemaal gehad met die Boez. Vriendjes zijn we toch? Nou dan. Nee, dan doe je zoiets niet. Hij zakt er maar in, dat vriendje van me. Heh?

3 opmerkingen:

Inge zei

Yo Oscar, niets aan het handje joh, 't is gewoon lente aan het worden...Die Boez heeft gewoon de kriebels en jij was nu eenmaal in de buurt.....
Bob en Bill zijn beste vriendjes maar nu knokken ze al een paar dagen, elke dag een poosje... Bob heeft nu een dik oog en dat was vast Bill zijn bedoeling niet...

mevrouw Katblad zei

Is-ie ook blauw? Dat oog? Ach, arme Bob.

Katja zei

Jeetje, dat Oscar zich zo lang 'dood' hield, zeg. Heb ik nog nooit gezien in een gevecht.

Maar wel goed hoor Os, dat je Boez toch na afloop nog hebt laten merken dat je het helemaal niet leuk vond !