vrijdag 19 maart 2010

Gewoon op je rug gaan liggen.


Boez:
Kom je nou nog? Sta je te kletsen met Panda en Iwan? We gingen toch samen koken?



Ja, eerst even de ruimte verkennen heh? Omdat het hier vreemd voor mij is, ja. Leuk gordijn. Waarom hebben wij niet van die leuke gordijnen? Ruikt wel vreemd. En leuk om van hier de Hoftuin te zien. Zitten ze er nog? Panda en Iwan?



Heel veel ramen hier. Vet spannend ja. Hoezo moet ik uitkijken voor de plantjes? Ik zie Harremans daar lopen. Hai Har! Nou kun je me lekker niet pakken heh? Gekke Har.



Gaan we hier koken? Waar is die lamsbout nou? Ik ruik alleen maar vieze kaas! Zijn hier ook voerbakjes? Voor haarfabrieken natuurlijk! Nee? Geen koekies? Ik geloof je niet.



Eerst maar eens op het aanrecht kijken. Nee, geen lamsbout en geen koekies. Oh, staat het vlees thuis in de oven? Wat doen we dan hier? Groenten koken? Aardappels bakken?
Ik vind er niks aan hier. Nee, ik ben het zat en ga weer naar buiten. Ja, dan wacht ik daar wel op je. Ja, ik durf best wel langs Panda en Harremans. Als ze me wat willen doen, ga ik gewoon op mijn rug liggen. Nee, daar weten ze geen raad mee. En als ze dan even niet opletten, loop ik heel hard weg. Werkt altijd ja. Als ons kattenluik maar open is. Ja, ik weet de weg want ik kom hier elke dag en heel vaak. Per dag ja.
Doe je de deur even open? Tot straks heh? Doei!
En Boez ging. Eerst kwam hij Panda tegen en Boez ging gelijk op zijn rug liggen. Panda keek op zijn neus en wist niet wat te doen. En inderdaad, toen hij even opzij keek, kwam Boez snel overeind en spurtte recht op Harremans af, die in het midden van de tuin zat. Har schrok zo van de aanstormende Boez dat hij een paar stappen opzij deed. Vervolgens keek hij verbluft toe hoe de Boez de Poort doorging naar de Katbladstraat. Toen wij thuis de lamsbout kwamen ophalen, ging de Boez niet met ons mee terug de Hoftuin in. Dat kwam doordat Oscar op straat was, en Os is erg belangrijk voor de Boez. Vandaar.
Het lamsvlees (met rozemarijn uit de Kruidentuin) was supermals. Er bleef dan ook niks voor de haarfabrieken over. Maar Gourmet vinden ze ook erg lekker.....

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Mals lamsvlees...hmmm

Boez staat er weer schattig op trouwens!

marian zei

Boez is wel dapper om zo maar naar binnen te gaan. Maar ik begrijp dat zijn nieuwsgierigheid en wellicht ook lekkere luchtjes het hebben gewonnen! Zo wordt zijn wereld wel steeds groter maar wel onder de voorwaarde dat hij weer heel snel naar de redactie kan uitwijken en mevrouw Katblad ook in de buurt is !

de redactie zei

Boez is niet echt dapper, maar meer onbezonnen. En hij volgt mevrouw katblad zonder er erg in te hebben dat hij misschien in de problemen kan komen. Nee, onnozel is een betere kwalificatie.....