vrijdag 19 maart 2010

Trapscene.


Panda:
Hallo mevrouw Katblad! Wat leuk dat u even langskomt! Ziet u hoe lief ik ben? Het is ook zo'n prachtige dag heh? Cadeautje, heh? Nee, ik deed niets bijzonders, behalve dan genieten van het weer. Ach, u weet niet half hoe braaf ik ben. Erg vredelievend ook. Zet u dat in het Katblad? Dat ik zo'n lieve kat ben ja? Wat zegt u nu? U denkt dat ik niet de waarheid spreek? Oh, u zegt dat ik iets in mijn schild voer? Goed, ik geef toe dat ik hier niet alleen kwam om wat te luieren.



U heeft gelijk dus. Sorry dat ik jokte. Maar het is namelijk zo dat hierboven die flinke jongen zit. Flink qua omvang dus, ja. En hij mag dus onze tuin niet in, heh? Nee, hij hoort hier niet. Geen inwoner van het Hof, dus geen toegang. Omdat Rooie Gijs dat zegt ja, en ik ben van zijn partij dus moet ik ervoor zorgen dat er geen vreemdelingen in onze Hoftuin komen. Hof is Vol inderdaad. Wel, daarom zit ik hier dus. Dan kan hij er niet door, nee. Dat is inderdaad de bedoeling.



Iwan:
Die rotzak wil me er niet langs laten, mevrouw Katblad! Nou kan ik niet naar u toekomen! Ja, ik had enorme behoefte aan een aai van u, dat klopt. Maar dat kunnen we nu wel vergeten, heh? Erg jammer ja, zowel voor mij als voor u.



En zegt u nu zelf, ik ben in feite toch helemaal geen vreemdeling? Nee, mijn voordeur komt dan wel niet uit in deze tuin, maar mijn achterdeur toch wel bijna! Ik bedoel, er zitten maar een paar tuintjes tussen, niet?
U kunt niet bij mij komen, heh? Nee, ik lig hier te hoog en dus bent u te laag. Of u heeft gewoon te korte armen, dat kan natuurlijk ook. Zullen we dan maar een afspraak maken voor later? Ja, voor als die Panda is opgedonderd?




Ach, u moet gaan koken? Eetclub zegt u? Dat is waar ook. Dus die afspraak zit er zeker niet in dan, heh?
Wel, ik blijf hier toch maar wachten. Ja, voor het geval u nog een pauze heeft tussendoor, dan kunt u mij alsnog komen aaien. Tenzij die Panda hier ook blijft zitten, dan gaat het allemaal niet door. Misschien zie ik u morgen? Nee, je weet inderdaad maar nooit. Bewaart u een stukje lamsbout voor me?

1 opmerking:

Wilma zei

Ahh gossie, arme Iwan! Maar ja, als hofkat zijnde kan Panda natuurlijk niet iedereen zomaar langs laten natuurlijk. Hopelijk heeft Panda na dit machtsvertoon Iwan toch gewoon doorgelaten.