woensdag 31 maart 2010

Het gaat wel weer......


Japekoppie:
Ja, het gaat wel weer, dank u. Nee, ik werk nog geen hele dagen maar halve. Nog wat last van mijn poot inderdaad, en daar ik in de eerste plaats Verkenner A ben, mag ik die niet overbelasten. Een beetje ontzien ja. Ach, zoiets moet slijten heh? De pijn dan heh?, niet de poot zelf natuurlijk. Ja, het was mijn eigen schuld dat klopt, maar aan de andere kant dient wel het dak bewaakt te worden en ons raam moet beschermd worden tegen indringers, en als niemand anders dat doet, moet ik die klus klaren, heh? Nee, mijn moeder slaat geen deuk in een gekookt visje meer en van die Boez kun je nog niets verwachten. Te jong nog inderdaad. En te lui, ja.
Wel, ik maakte een flinke schuiver daar op dat dak. Ja, ik had geen grip en toen gleed mijn linker achterpoot onder mij vandaan. En ik moest zo blijven zitten, anders had Simba me gegrepen. Nee, je kunt je niet zomaar omdraaien als je de vijand in de ogen kijkt, dat is vragen om moeilijkheden. Resultaat is wel een verrekte spier ja. In de lies inderdaad.



Maar goed, na een paar dagen rust moet je toch weer aan de slag heh? Niet alleen voor het Katblad, maar ook uiteraard om je markeringspunten bij te werken, anders ben je straks een vreemde in je eigen straat. Ja, je zou ze de kost moeten geven die zitten te azen op mijn positie en op mijn territorium! Vandaar dus dat ik echt vandaag er weer uit moest om de puntjes op de i te zetten. En toevallig is het ook nog zo dat er een vreemd mens door ons huis loopt met het zuigmonster, dus een reden temeer voor een korte markeringsronde, ja.



Is ze al weg? Dat mens? Nee dus. Wel, met mijn rondje ben ik nou wel klaar, en mijn poot heeft bovendien ook wel genoeg beweging gehad voor zo'n eerste keer na mijn ziekteverlof.
Maar ze is er nog dus? Wat moet ik dan nu? Nee, een tweede rondje begin ik niet aan.
Ik vind dat het hier slecht geregeld is. Op de redactie ja. Nee, de zorg is onder de maat, dat is een ding dat zeker is. Kun je haar niet wegsturen, dat mens? Echt niet?
Nou daar sta ik dan, heh? Kan niet eens mijn eigen huis in! Tjongejonge......

1 opmerking:

Annemieke zei

Fijn dat het weer wat beter gaat JK! Ja, die zuigmonsters...vreselijke dingen zijn het.