dinsdag 16 maart 2010

Niet mijn ding...


Oscar:
Ik wou gewoon even weten hoe dat is, Poortwachter zijn. Dus nee, ik heb mij niet gemeld bij de partij Hof is Vol want ik ben nog steeds tegen ze. Ja, vooral tegen Harremans en die Ouwe. Rooie Gijs inderdaad. Ik loop altijd liever een blokje om als ik ze zie, maar dat wist u al heh? Maar goed, ik zit nu dus even hier om te voelen hoe dat is als je de Poort moet bewaken. Nee, het bevalt niks. Nee, ik zou niet naar die baan willen solliciteren want het gevaar kan in mijn geval van beide kanten komen. Voor en achter ja. En dat betekent weer dat ik steeds achterom moet kijken, en als je dat lang doet krijg je er last van. Nekklachten ja. Bovendien zal je net zien dat, als je effe vooruit zit te kijken, je net op dat moment van achteren wordt aangevallen, want die Harremans is verdomde snel. Zeer snel dus, ja. Daar komt trouwens bij dat ik niet lang stil kan zitten. Jawel, lekker dutten bij u op een stoel is wat anders natuurlijk. Ik geloof dat het betrekkelijk veilig is bij u onder de redactietafel. Nee, niet buiten maar binnen uiteraard. Waar dat betrekkelijk op slaat? Wel, ik vind uw mevrouw Troy een beetje onberekenbaar. Soms kan ze bijzonder fel uit de hoek komen, en als ze in een kwaaie bui is, heb je zomaar een tik op je snuit van haar te pakken. Ja, als zij op mijn route naar de voerbakjes zit, loop ik ook liever een blokje om, inderdaad.
Waar is de Boez trouwens? Oh, op het dak dus. Nee, ik mag niet bij u naar boven dus kan ik ook niet op dat dak komen. Erg jammer ja. Of is er soms nog een andere weg daarheen? Buitenom? Dat gaat u mij niet aan mijn neus hangen? Oh, u bent dus bang dat ik straks dan ook al door uw slaapkamerraam binnenkom? Nou, dan vertelt u het mij toch niet? Nee hoor, ik vraag het wel een keer aan de Boez. Of ik volg hem gewoon. Ja, ik heb al gezien dat hij onder een poortje door gaat maar zelf heb ik dat nog niet aangedurft. Nee, beetje smalle kier namelijk, en je zal daar maar vast blijven zitten met je dikke buik heh? Ja, ik wacht wel tot ik wat afgevallen ben. Hoe ik dat denk te bereiken? Dat weet ik nog niet precies. Nee, ik zal niet afvallen als ik hier Poortwachter ga zitten wezen, daar heeft u gelijk aan. Daarom moet de Boez maar eens van het dak komen, dan kunnen we tenminste samen gaan spelen. In ieder geval heb ik nu wel genoeg van dat zitten hier; ik word er wat nerveus van. Nee, ik kan u verzekeren: Poortwachten is beslist niet mijn ding. Gaat u de Boez nu even roepen? Alvast bedankt, heh?

Geen opmerkingen: