dinsdag 13 januari 2009

Verworven rechten...


Japekoppie:
Ik heb recht op een behoorlijke dosis aandacht. Dat was vroeger al zo en dat zijn dus verworven rechten. Maar sinds die Zoebel in huis is, krijg ik minder. Aandacht ja. En daar heb ik regelmatig behoorlijk de pest over in. Dus als mijn mens geheel werkeloos op de bank is neergeploft en tv ligt te kijken, spring ik bovenop dat mens en eis mijn portie op.


Tv kijken is sowieso een nutteloze bezigheid. Ja, ik kijk ook wel eens, maar dat is dan maar een paar minuten en dan moeten er dieren op zijn of een tekenfilm. Al het andere is waardeloos en dus kan er best even gekriebeld worden. Ja, dan is een kwartier toch wel het minimum, qua tijd dus ja.


Het liefst heb ik gekriebel bovenop mijn kop, in mijn nek en onder mijn kin. Ja, waar die geurklieren zitten inderdaad.


Dan weet ik tenminste zeker dat ik niet alleen gekriebeld word, maar dat ik ook nog eens mijn geur op mijn mens achterlaat, zonder dat ik daar zelf enige moeite voor hoef te doen.


Alleen maar zo nu en dan wat draaien met mijn kop en die hand gaat dan wel vanzelf naar de juiste plekjes toe. Ja, het is dus de bedoeling dat mijn geur die van Zoebel overtroeft. Zodat iedereen die aan mijn mens ruikt direct weet dat zij van mij is. En niet van Zoebel dus inderdaad. Die kleine heeft sowieso nog niet zoveel met "zijn geur achterlaten", al krabbelt hij steeds vaker aan de meubels en is hij ook wel bezig zich de kunst van het kopjes geven meester te maken. Dat verontrust me wel eens, ja. Ik durf te wedden dat hij over een maandje of zo gaat proberen om mijn geur hier in huis te overtreffen. Dus daar anticipeer ik dan maar vast op.


Ja, van nu af aan moet er meer regelmaat komen in het kriebelen van mijn kop. Misschien komen er binnenkort weer wat meer televisieprogramma's waarvoor zij gaat zitten of liggen op de bank, en dan kan ik mijn kans waarnemen. Tenslotte ben ik de grootste in huis en erg belangrijk voor het Katblad ook. Daar mag dan best wel wat tegenover staan ja. Bovendien zei ik het net al: het zijn verworven rechten. En die kunnen me niet zomaar afgenomen worden, heh?

1 opmerking:

Anoniem zei

Helemaal mee eens Japekop! Ik ga altijd op schoot als het mens de laptop op schoot neemt en tv gaat kijken (zoals nu). Dan ga ik zo liggen dat ze niet anders kan dan mij aaien en de aandacht geeft die ik gewend ben te krijgen. Bij voorkeur OP het toetsenbord.