vrijdag 23 januari 2009

Kriebels...


Cera:
Ha mevrouw Katblad! Ja, ik neem even een paar nipjes water. Altijd lekker, dat water uit deze bak. Nee, u heeft mij de laatste dagen niet veel gezien, dat klopt. Dat komt omdat ik niet zoveel zin had om bij het poezenloket rond te hangen. Ja, sinds mijn ontmoeting met Iwan heb ik heel veel nagedacht.....


Ik kom even dichterbij, dan kunnen we beter praten. En dan kunt u mij ook beter aaien ja.
Maar ik heb dus veel nagedacht. Over mijn verloving met Japekoppie inderdaad.


Nee, ik ga u niet zeggen wat ik besloten heb. Dat moet ik hem eerst vertellen, want hij moet het van mij horen en niet van iemand anders. Nee, ik denk niet dat hij zal opkijken van mijn besluit. Eigenlijk hing het al een tijdje in de lucht heh? Wat er in de lucht hing? Een domme vraag van u. Ik had u slimmer ingeschat ja.


Maar ik blijf natuurlijk wel gewoon voor het Katblad werken. Als uw topmodel dus ja, maar ik wil ook af en toe verslaggever voor u zijn. Nee, dat zou ik niet graag missen want dat vind ik veel te leuk om te doen. Bovendien mis ik dan die snoepjes. De beloning die u mij altijd geeft ja.


En verder wil ik natuurlijk nog steeds mijn opleiding voor Verkenner A afmaken. Oh, u had niet anders verwacht. Nou, dan hebben we dat even goed kortgesloten. Dus nog even resumeren: ik blijf uw topmodel en verslaggever, en ik maak de cursus af en doe in het voorjaar examen? Fijn zo. Nee, dat we daarover geen misverstanden krijgen dus.
Even iets anders: ik voel dat er op dit moment iemand naar me zit te loeren. Ja, aan mijn zintuigen mankeert helemaal niets.


Ach, is het Charli? De broer van Japekoppie dus? Nee, met hem wil ik niets beginnen. Waarschijnlijk lijkt hij in een heleboel dingen op zijn jongere broer, dus daar schiet ik dan niets mee op. Bovendien vind ik hem aan de forse kant. Jawel, ik vind Charli erg lief en een groot voordeel is ook dat hij mij niet pest, maar ik denk dat ik er verstandiger aan doe om even een tijdje vrijgezel te blijven.


Hij blijft inderdaad wel erg naar mij kijken. Ja, mooie ogen heeft hij ook. Een goedaardig karakter zegt u? Dat vermoedde ik al. Maar zoals ik al zei, blijf ik liever even op mezelf. Dan heb ik ook wat meer tijd om goed te gaan oefenen voor mijn diploma Verkenner A.


Wat blijft Charli daar nou rondhangen? Vast niet omdat hij die fiets zo interessant vindt, want die staat daar altijd. Die fiets ja. Hij lijkt wel erg op zijn moeder heh? Mevrouw Tokkie Troy dus ja. Ook dat is een nadeel. Van Charli ja.
Ik krijg een beetje de kriebels van hem. Zullen we ons even verplaatsen naar het poezenloket?


Ik ben eerlijk gezegd niet zo blij met deze plant van u. Ja, de blaadjes hebben scherpe puntjes en dat is onaangenaam. Kunt u de plant niet verderop zetten? Oh, hij was omgewaaid zegt u? En daarom staat hij zo dicht bij het poezenloket?


Japekoppie ligt zeker te slapen heh?
Kijk, daar gaat hij weer. Charli ja. En de Boez? Ook op bed?


Wel, dan ga ik er maar weer eens vandoor. Misschien wel even oefenen ja. Voor mijn diploma inderdaad. U heeft zeker geen tijd om mij te begeleiden? Nee dus. Jammer ja.


Daar loopt hij alweer voorbij, die Charli. Wat denkt u? Is hij stiekem een beetje verliefd op mij?

Geen opmerkingen: