zaterdag 3 januari 2009

De prooi van de Boez


Boezel:
Ik had 'm binnengebracht, mijn prooi. Helemaal zelf gevangen ja. Buiten, ook nog ja. Maar ik mocht 'm niet houden. Blaadjes mag ik wel houden, maar deze dus niet. Ja, jammer.


Ze had het nog geeneens gezien, dat ik het binnenbracht dus. En ik zat er nog wel bijna mee onder haar neus. Ja, ze zat te werken aan het katblad, aan tafel ja. En ik bracht het binnen door het poezenloket.


Toen begon ze opeens te roepen dat het niet mocht, spelen met mijn prooi dus. Dat het te gevaarlijk voor me was. Geen bedankje, niks. Nee, op zo'n manier heeft het geen zin om mijn prooien mee naar huis te nemen. En het had me best wel moeite gekost om dat ding door het raam te wurmen.


Gelukkig was hij "afgegaan", zei ze, mijn mens dus. Maar ze vond dat-ie in de zak thuishoorde. Buiten ja. Dat heeft ze toen gedaan, in de zak gestopt dus. En toen even later kwam de vuilnisman en die nam alles mee. Hoepakee, weg mijn prooi. Ja, jammer heh?

1 opmerking:

Annemieke zei

Ondankbaar lijkt het, als je prooi niet wordt geaccepteerd. Maar het zal nog wel vaker gebeuren (hopelijk niet voor alle vogeltjes en muisjes in de buurt). Houd het maar bij blaadjes voorlopig!