donderdag 15 januari 2009

Geen familie-uitje.


Japekoppie:
Die kleine moet thuisblijven. Waarom? Omdat het nu te gevaarlijk is hier op straat. Ik neem niet de verantwoording op me, als u dat maar begrijpt. Dus hou hem alstublieft thuis. Ik heb al genoeg aan mijzelf, als er gedonder is op straat. En nog meer stress kan ik dus niet gebruiken.


Boez:
Ik mag niet mee met oom Japekop. Dat vind ik nou zo flauw! Ik ben best al groot en kan heel goed opletten. Maar hij zegt dat het te gevaarlijk is. En dat ik thuis moet blijven. Nee, ik ben het er niet mee eens.


Tokkie Troy:
Japekop wil een eindje op verkenning en dan kan die kleine Boez niet met hem mee, vindt hij. Maar eigenlijk vind ik het ook beter als de Boez dicht bij huis blijft. Ze zijn namelijk weer zo bezig met de straat en de weg naar de Kruidentuin is toch afgesloten. Ik snap dan ook niet waarom Japekop nu weer perse die kant uit wil.


Dat lawaai van die machines is niet goed voor hem. Hij raakt er van in de stress. Straks moet hij weer aan die pillen en volgens mij is dat niet de oplossing. Maar het kan ook zijn dat hij helemaal niet op weg is naar de Kruidentuin. Dat hij onder de poort door duikt en dan naar het dak gaat. Want op de daken achter ons huis is het natuurlijk wel rustig en daar zijn geen mannen aan het werk. Ja, misschien is hij daar nu wel naar toe, mijn zoon dus ja.


In elk geval is de Boez weer hier. Dat is een geruststellend idee ja.


Dan kan ik hem nog een beetje in de gaten houden, al zit ik achter het glas. Misschien gaat straks het poezenloket wel weer open, dan kan hij vrij in- en uitspringen. Als dat gebeurt, ga ik wellicht ook nog even een frisse neus halen. Maar niet te lang, want ik vind het nog best frisjes. Van mij mag het lente worden ja. En ze moeten ook maar opschieten met die straat. Dat scheelt een hoop stress, heh? Ik heb medelijden met de Kruidentuinkatten. Ja, want daar zijn ze dus bezig, die werkmensen. Daarom wens ik bij deze de Kruidentuinkatten veel sterkte toe. Met al dat lawaai enzo dus, ja.

Geen opmerkingen: