dinsdag 27 januari 2009

Boez' zondag, deel 3 (slot)


Boez:
Nou, opeens waren we uitgespeeld. Oom Iwan en ik ja. Dat kwam doordat Cera opeens tevoorschijn kwam. Ja, ze had wel een uur onder een wielhuis gezeten. Omdat ze bang was dus.
Nee, niet voor mij of voor oom Iwan, denk ik. Ja, ik denk voor Bel de Franskat.


Maar Bel was dus weggegaan. We hebben hem tenminste een hele poos niet meer gezien. Ja, ik vond het leuk dat Cera tevoorschijn kwam. Ze is erg lief maar ook wel zenuwachtig.


Toen ze even had rondgelopen, Cera ja, kwam opeens die Franskat weer opdagen. Ik dacht al die tijd dat hij weg was, maar hij kwam zomaar weer opdagen. Uit het niets, ja. Nee, dat had ik niet verwacht.


Ging ook gelijk weer op oma Troy's tafeltje zitten. Ja, met zijn staart door de bloemen. En hij had weer hele stoute ogen. Ja, dat kun je op de foto heel goed zien.


Oom Iwan was toen net even bezig met de 3 in 1 oefening. Heb ik nog nooit gedaan nee, maar dat wil ik wel graag leren. Ja, oom Japekop en oma Troy doen dat ook vaak, dus ik denk dat die oefening heel belangrijk is. Ja, dat is voor rekken en strekken, voor markeren en tegelijkertijd ook voor je nagels. Kan bij een boom ja, maar kan ook bij een paal. Of binnen aan de stoel maar dat vindt ons mens geloof ik niet zo prettig. Nee, 3 in 1 moet het liefst buiten.


Toen ging mijn mens Cera aaien. Ja, daar deed ze heel lang over. Cera vond dat heel fijn ja. Ik heb nog even gekeken, maar dat vonden ze niet prettig. Vooral Cera vond dat niet zo leuk. Nee, ze had liever dat ik een eindje verderop ging. En dat heb ik dus gedaan. Een eindje verderop gezeten ja.


En toen was het opeens afgelopen, de gezelligheid. Mijn mens ging naar binnen, en toen moest ik ook naar binnen. Oom Iwan heeft toen afscheid van ons genomen en is naar huis gegaan. En Cera is weer onder het wielhuis gekropen, maar dat kwam doordat Bel weer vervelend tegen haar deed. Ja, op de foto kun je zien hoe oom Iwan naar de Poort loopt en dat Cera weer onder het wielhuis zit.
Nee, oma Troy is er niet bij geweest. Ze lag te slapen op bed. Dat komt omdat ze moe was geworden van mij en het gezeur van oom Japekop. Oom Japekop was al heel vroeg op pad geweest voor zijn dakinspectie en lag ook te slapen. Dus van de redactie was ik, met mijn mens de fotograaf, de enige op de zondagochtend met oom Iwan, Cera en de Franskat. Die op straat waren dus ja. Ik hoop dat we de volgende keer met zijn allen zijn. Want dat vind ik het leukst. En dan kunnen ze allemaal zien hoe stoer ik ben en wat ik allemaal al durf en hoe ik leuk aan het spelen ben. Want ik ben toevallig wel de Big Boez. Ja, en oom Iwan is mijn nieuwe, grote vriend en hij heeft me beloofd dat hij gauw weer langs komt. Ja, ik ben best wel gelukkig, geloof ik...

Geen opmerkingen: