donderdag 29 januari 2009

Even smoezen bij het poezenloket.


Iwan:
Ha mevrouw Katblad! Ja, daar ben ik weer. Ik kwam eens informeren hoe de zaken staan hier. Heeft u even voor me? Nee, het hoeft niet lang te duren. Gewoon een aai en een praatje.



Ik had de Boez namelijk beloofd om nog even langs te komen, weet u nog? Ja, dat was een paar dagen geleden. Dus hier ben ik dan. Is er nog nieuws? Weet Japekoppie het al? En hoe is hij er onder? Oh, hij heeft dus goed gegeten. En nu is hij bezig aan zijn dakinspectie? Het is goed dat hij bezig blijft. Ja, het leven gaat door heh? Ook na het verbreken van je verloving inderdaad.
Is de Boez thuis? Dan zeg ik hem even gedag.



De Boez:
Ha oom Iwan? Komt u om met mij te spelen? Ah, u heeft daar dus geen zin in. Dat is jammer want ik heb wel zin om te spelen! Ja, ik kan ook gaan snuffelen of een beetje verkennen, ja. U wilt even met Cera praten?



Ze komt er net aan, dus dat treft.



Iwan en Cera smoezen wat. Dan kijken ze naar de Boez, hoe hij stoer op pad gaat nadat hij de nieuwe fietsenrekken heeft besnuffeld. Bel de Franskat is gelukkig in geen velden of wegen te bekennen en Storm ook niet. Dat is erg prettig voor Cera want nu hoeft ze niet onder een wielhuis te kruipen.


De Boez heeft het erg druk met om zich heen kijken. Elke dag ziet de straat er weer anders uit! Nu liggen die rekken er weer en staan er vuilniszakken. Heel spannend voor een jonge kat! Wij laten de poezen maar met rust. Iwan blijft niet lang deze keer. Het is ook erg koud vanochtend! Cera gaat, als Iwan weg is, ook maar naar huis. En de Boez? Die vindt er niks meer aan als hij geen toeschouwers heeft. Dus hij kwam door het poezenloket naar binnen en ging lekker in huis zooien.....

1 opmerking:

Annemieke zei

Ik hoop dat Iwan zo vaak langs blijft komen! Gezellig!