vrijdag 23 januari 2009

Veilig binnen


Bohr:
Het klopt dat ik weer eens ben aangevallen. Door Mio ja. Hij wou me de Hoftuin uitjagen terwijl ik hier toch woon. En zelfs al langer dan hij.....
Ja, Mio is groot. Ik kan niet tegen hem op. En ik kan ook niet tegen Rooie Gijs op. Die is dan wel al best oud, maar hij is gemeen. En ik hou niet van vechten. Nee, ik zie er het nut niet van in. Daarom ben ik het liefst binnen als zij buiten zijn.


In mijn eigen huis is het veilig. Aardige mensen ook ja, ik word goed opgevangen. En vertroeteld dus ook ja. Ja, we willen dat wel even demonstreren.


En er zijn genoeg plekjes waar ik me kan verstoppen. Het liefst lig ik natuurlijk op het grote bed. Ja, daar lig ik vaak. Af en toe kom ik onder deze bank, maar dat is alleen maar om even te kijken. Erg grappig ja, met al die sliertjes.... Nee, ik weet niet waarvoor die zijn.


Ik heb alleen af en toe wat onenigheid met mijn mensen. Dat gaat over het eten ja. Want ik krijg dus niet genoeg, vind ik. Ja, een dubbele portie zou beter zijn. We zijn namelijk ook dubbel. Ja, met zijn tweetjes dus. Die ander, die zo op mij lijkt, zit in de vuilnisemmer. Ja, als u goed kijkt, ziet u haar ook. Lijkt erg op mij, dat ben ik met u eens. Maar ze eet dus met mij mee. Elke keer weer ja. Als ik hier zit, zit zij er ook en ze eet als ik eet. Uit mijn bakje inderdaad. Vandaar dat mijn voerboekjes erg snel leegraken. En daarom wil ik dubbele porties. Kunt u niet een goed woordje voor mij doen? Ja, dan gaat het vooral om het avondeten. Zacht voer uit zo'n bakje ja. Want volgens mij eet zij daar meer van dan ik....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat grappig die spiegelende bak naast haar. Het lijkt inderdaad net of er nog een poes zit. Misschien is het een idee om het etensbakje ook te laten spiegelen.

Annemieke zei

Arme Bohr! Je bent zo'n lieve poes en dan gaan die hufterige Mio en Gijs je pesten! Misschien zou een cursus zelfverdediging helpen. Of gewoon proberen ze te ontlopen. Wel fijn om te horen dat je thuis vertroeteld wordt en ook lekker eten krijgt. Kan me voorstellen dat je meer wilt...maar je moet je dubbelganger ook wat gunnen!