maandag 19 januari 2009

Goed voor gezonde nestjes....


Bolle-wangen:
Hier ben ik weer! Ja, ik heb even een poosje onder uw tafel gelegen. Naast u woont namelijk een schone dame die, toen zij mij zag, helaas besloot door het kattenluik naar binnen te gaan, maar ik ben ervan overtuigd dat zij zo weer naar buiten komt. Ja, prachtig gemarmerd, stevig gebouwd en een allerschattigst uitstekend teentje.


Wat vertelt u me nu? Is dat een hij? Charli is zijn naam? Weet u dat wel zeker?
Wat een pech. Dat ik dat nu helemaal verkeerd heb gezien, heh? Nou, die kan ik dan van mijn lijstje schrappen. Weer een teleurstelling ja, de zoveelste van vandaag. Maar misschien kunt u mij blij maken met een paar brokjes? Ja, om de teleurstelling weg te eten, zal ik maar zeggen.


Ja, wel lekker deze seniorenbrokken. In elk geval beter dan die snoepjes die u laatst had.


Ik zal ze maar snel allemaal opeten, want er is een kleine kaper op de kust. Bij uw benen staat hij ja. Is hij van u? Oh, de Boez heet hij. En deze dan? Ja, die grotere jongen die nu net naar mij toe komt lopen?


Japekop ja. Hem had ik al eens ontmoet, niet? Ik geloof niet dat hij mij erg ziet zitten, deze Japekop. Ik zal maar snel de brokjes consumeren voordat hij dat doet.


Hij is bang dat ik die kleine mee wil nemen. Dat was ik eigenlijk niet van plan, want zo'n jacht op de vrouwen moet je in je eentje doen. Bij weer en wind ja, en bij regen en zonneschijn.


Zo, die is weg, die Japekop van u. Kijkt hij altijd zo chagrijnig? Oh, problemen met zijn verloofde dus. Is dat die dame die hier aan de overkant woont? Hier ligt geloof ik nog een brokje.


Ik geloof dat ik nu alle brokjes wel heb opgegeten. Best wel smakelijk ja, vooral als je maag een beetje rommelt. Nog even een laatste controle. Heeft u nog even?


Nog wat restantjes misschien tussen de stenen? Nu is de koek op geloof ik.


Dan kan ik nu even met die jongeman praten. Het ventje heeft nog alles? Ik bedoel: zit alles er nog op en aan? In dat geval kan hij misschien bij mij in opleiding komen. Nee, niet op dit moment maar straks, als ik weer mijn rust heb gevonden. Dan kan ik hem de buurt laten zien. Nee, niet alleen uw katbladbuurt maar bijvoorbeeld dit hele stadsdeel. Waar ik mijn routes heb uitgezet inderdaad.


Daar voelt u niets voor? Die jongen zal de tijd van zijn leven hebben, dat beloof ik u. En dan mag hij eventueel in de weekends naar huis, maar alleen als u daar op staat. U gaat niet op mijn voorstel in?


U zegt dat die arme jongen binnenkort naar de dierenarts moet? Toch niet voor "je weet wel"? Dat kunt u toch niet menen, heh? U gunt hem dus niet een mooie strooptocht? Dat ene waarom het gaat in het leven?


Ik vind u een verschrikkelijk mens. Dat u dat uw kleine Boez kunt aandoen. Weet hij het zelf al? Dat u met hem gaat voor dat ene? Oh, u durft het hem niet te vertellen! Pas over een paar weekjes, zegt u? Wel, denkt u er nog maar eens goed over na. Als u terugkomt op uw beslissing, roept u mij maar. Dan zal ik hem een goede opleiding geven inderdaad. Ik ben namelijk een hele deskundige leermeester op dat gebied.
Dat doet me eraan denken dat ik weer moet gaan.

Was die Cera nu nog verloofd of is het uit? En ze woont hier aan de overkant, niet? Ja, ik heb haar al eens ontmoet, maar toen wilde ze niks met mij te maken hebben. Maar het kan zijn dat ze ondertussen van mening is veranderd. Ik ga dat dus maar eens even controleren; misschien is ze thuis. En denkt u nog maar eens goed na over die kleine en zijn eh...... behandeling. Volgens mij wordt het een flinke jongen en is hij goed voor heel wat gezonde nestjes. Ja, daar had u nog niet over nagedacht heh? Ajuus!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je die rare hangwangen wegdenkt, heeft Bw eigenlijk een heel schattig koppie !

Anoniem zei

Vinden wij dus ook!

Annemieke zei

Zouden die wangen zo groot zijn omdat hij niet geholpen is? Katers hebben natuurlijk altijd een wat bredere kop...maar misschien zorgt de "behandeling" er wel voor dat het niet doorzet. Zomaar een gedachte...