dinsdag 27 januari 2009

Boez's zondag, deel 2


Boez:
Ik zag dat oom Iwan met oom Charli ging praten, maar dat duurde niet lang. Nee, oom Charli had niet zo'n zin in een gesprekje. Hij was niet zo aardig tegen oom Iwan. Misschien komt dat omdat oom Charli altijd liever alleen zijn dingen doet. Ja, zoals zooien en klooien.


Hij keek ook een beetje chagrijnig, net als oom Japekop dat kan doen. Ja, je kan duidelijk zien dat het broers zijn. Nee, hun moeder Tokkie Troy is helemaal niet zo! Die houdt wel van spelen, al slaapt ze ook veel maar dat komt omdat ze oud is.



Daarna kwam oom Iwan weer mijn richting uit. Naar de tafel toe ja. Nee, Cera was er niet bij want die zat nog steeds onder een wielhuis. Is ze heel lang onder blijven zitten ja. Nee, ik weet niet waarom want volgens mij was Bel de Franskat al weggegaan. Misschien is ze wel bang voor Big Boez, heh? U denkt van niet?


Oom Iwan wilde even met mij smoezen en toen heb ik gevraagd of hij bij ons binnen kwam kijken. Hij liep toen achter mij aan inderdaad.



Ja, ik wilde hem mijn speelgoed laten zien maar daar had oom Iwan niet zo'n belangstelling voor. Hij zei dat hij nog heel veel te snuffelen had, maar dat was dan buiten. Dus hij heeft even om de hoek van de deur gekeken en toen was hij weer weg.



Hij moest nog aan plantenpotten snuffelen en aan alle paaltjes, want hij wilde weten waar Bolle-wangen was langsgelopen. Ik weet niet waarom, nee.



En ik heb gekeken hoe oom Iwan aan alles snuffelde. Maar dat vond ik niet erg spannend nee. Daarom ben ik ook maar weer naar binnen gegaan. Misschien ga ik ook wel snuffelinspecties doen als ik groter ben, maar nu dus nog niet. Nee, ik wil nu nog alleen maar spelen. En omdat we toch niet meer gingen spelen, ben ik binnen op de tafel gaan zitten. Ja, omdat ik teleurgesteld was.



Toen kwam de fotograaf en die zei tegen me dat het niet leuk was als ik binnen zat. Omdat er buiten foto's werden gemaakt en omdat de deur en het raam niet voor niets openstonden en dat ik de rest van de zondag ook nog binnen kon zitten. Nou, toen ging ik maar naar buiten om zogenaamd ook wat te gaan snuffelen.



Toen ik daarmee bezig was, zag ik opeens, toen ik onder de tafel doorkeek, dat oom Iwan midden op de straat lag te rollen! Dat wou ik natuurlijk van dichtbij bekijken! Dat vond ik veel leuker dan dat stomme snuffelen, ja.


Maar toen ik dichterbij kwam, hield oom Iwan op met rollen. Hij zei dat hij me ging pakken!



Eerst schrok ik daar natuurlijk van. Het was net echt. Ik bedoel dat het leek alsof hij echt met me wou gaan vechten. Nee, hij gromde niet maar ik was toch een beetje bang.


Maar toen ik wegkroop voor oom Iwan, zei hij dat het voor spek en bonen was, dus niet serieus. Dat we een soort van gingen spelen en dan deed hij net of hij me ging pakken en dan moest ik hard wegrennen, en dan ging ik weer naar hem toe en dan ging hij weer achter mij aan en zo maar door. Ja, dat vond ik heel erg leuk. Ik zou zo ook wel willen spelen met oom Japekop, maar die heeft daar nooit zin in. Jammer heh?
(wordt vervolgd)

3 opmerkingen:

marian zei

Spannend hoor voor de Boez! Hij is lekker bezig de wereld van de katbladstraat te ontdekken en nieuwe vriendjes te maken!

Anoniem zei

Iwan komt zo tenminste aan wat lichaamsbeweging. De dierenarts kan tevreden zijn.

Anoniem zei

En wij genieten ervan!