maandag 26 januari 2009

Cera's zondag, deel 1


Cera:
Mijn zondag begon heel rustig. Ik had al wat buiten gehuppeld en water gedronken van de witte auto - want daar lagen heel veel dikke druppels op. En toen werd het opeens erg druk in de straat. Dat kwam denk ik doordat het poezenloket openging. Ja, toen ging die kleine Boez uit het raam hangen.



Daarna kwam Bel de Steeg uit denderen. Ja, die zat natuurlijk weer gelijk achter mij aan, dus ben ik maar weer eens onder een auto gedoken. Die Franskat moet mij altijd hebben ja, en hij jaagt me net zolang op tot ik onder een auto zit. En dan gaat hij heel stom staan grijnzen.


Toen ik onder die auto zat, kwam mevrouw Katblad de Poort uit. Met Iwan achter zich aan dus. Ja, Iwan komt de laatste tijd wel vaker in de Katbladstraat. Hij vindt het zeker leuk hier. Hij ging tenminste lekker in het zand liggen rollen met zijn dikke buik. Dat is iets wat ik ook graag doe inderdaad, rollen op straat. Wat dat betreft zouden we best bij elkaar passen, Iwan en ik.
Terwijl de fotograaf aan het foto's maken was van de Boez, Iwan en die Franskat, heb ik mijn kans schoon gezien en ben de redactie binnen geglipt. De deur stond namelijk open en er was niemand in de gang, dus ik dacht: ik ga maar eens kijken of er nog lekkere seniorenbrokken zijn daar.



Nee, er waren niet zoveel brokken daar op dat moment. Ik heb nog even onder de keukenkastjes gezocht en vond hier en daar wel wat kruimels. Dat komt omdat die kleine met de brokjes zooit. Ja, hij voetbalt ze regelmatig onder de keukenkastjes en laat ze daar dan liggen. Eet ze niet op nee. En ik maak me dus verdienstelijk door die kruimels op te zoeken en op te eten. Ja, dan hoeft mevrouw Katblad niet te stofzuigen onder die kastjes.
Maar goed, toen ik klaar was met die kruimels, ging ik maar weer eens naar buiten. Dat mens had in de gaten dat ik naar binnen was geglipt, dus kon ik maar beter wegwezen. Ja, ik was dus eigenlijk op verboden gebied.



Ondertussen hing Boez uit het poezenloket. Dat doet hij regelmatig ja. Vindt hij zeker een veilig plekje en dat is het ook. Ik ben daarna nog even midden op straat gaan zitten. Ik geloof dat Bel op dat moment weg was. Misschien naar de Kruidentuin, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook zijn dat hij ergens achter zat en op die kleine zat te loeren.
Maar ik ging dus op de straat zitten en toen kwam opeens Iwan naar mij toe.




Hij wou namelijk weten hoe het zat. Ja, of ik nog een beslissing had genomen en nog met Japekop had gepraat. Ik heb hem verteld dat ik inderdaad een beslissing had genomen. Ja, ook welke dat was. Maar ik heb ook gezegd dat ik het nog niet met Japekop had besproken, dus dat hij verder zijn mond moest houden. Iwan heeft me toen beloofd dat hij zijn mond niet voorbij zou praten. En hij zij dat hij vond dat ik een verstandige beslissing had genomen.
Toen we uitgepraat waren, Iwan en ik, dook die Bel weer op. Dus ben ik maar weer onder een auto gaan zitten. Als u nu wilt weten wat er nog meer gebeurde, moet u dat aan de Boez of Iwan vragen, want ik heb niet alles gezien. Ik kwam namelijk pas na een tijdje weer tevoorschijn.
(Wordt vervolgd)

1 opmerking:

Anoniem zei

Jouw straatrollen ziet er heel wat eleganter uit dan dat van Iwan, Cera.