zondag 11 januari 2009

Er zijn grenzen...


Kaija:
Zo, mevrouw katblad. Rondje aan het maken? Ja, ik zit hier lekker in de zon. Nee hoor, helemaal geen last van de kou. En u?


Als u nu even om me heenloopt, kunt u betere foto's van me maken. Nee, ik loop niet voor u weg. We kennen elkaar immers, niet? Ik ben in elk geval niet meer zo bang voor u.


Of ik nog wat te vertellen heb? Nou, eigenlijk niet. Wat wilt u weten? Nee, ik slaap met deze temperatuur natuurlijk niet in mijn boom. Komt u wel eens buiten, 's nachts? Wel, ik kan u vertellen dat het dan knap koud is. Te koud voor in de boom dus. Nee, overdag is het wel uit te houden. Voor mij althans. Siep is inderdaad een koukleum. U heeft net kunnen zien en horen wat een kabaal ze maakt als ze maar even buiten is. Ja, Siep is een watje inderdaad.


Heeft u meer katten buiten gezien? Geen enkele? Oh, Japekoppie ja. Maar die loopt snel zijn rondje op het dak en dan laat u hem gauw weer binnen, niet? Via het slaapkamerraam ja. Nee, dat heb ik wel gezien. Uw Japekop is ook geen held dus. Wie nog meer?


Ach ja, Harremans natuurlijk. Ja, dat is wel een flinkerd. Die komt zo nu en dan ook wel hier, in de Kruidentuin inderdaad. Maar natuurlijk is hij niet zo moedig is als ik heh? Ik bedoel, om zo buiten te zitten als ik. Nee, dat dacht ik al. Wat dat betreft ben ik een grote uitzondering. Nee, de kou deert mij niet. Sterk ras ja, wat ik u brom.


Hee, ze laten zo te zien Siep binnen. Die heeft het weer voor elkaar. Zo zie je maar, dat zeuren voor het raam helpt dus toch. Nee, ik hoef niet zo nodig naar binnen. Dat is dus het grote verschil tussen Siep en mij ja. Ja, ik ben meer de buitenkat, of het nu vriest of dooit, dat maakt me niks uit.
Nou, moet u er niet vandoor? Voordat u hier aan de grond vastvriest? Ik heb verder helemaal niks te melden nee, en zou graag alleen gelaten worden. Leuk u weer eens gezien te hebben en tot de volgende keer maar weer. Nee, u hoeft zich om mij geen zorgen te maken hoor. Ik ben winterhard, zal ik maar zeggen. Dag hoor! Ja, fijne dag nog...

(Blij dat dat mens is opgezooid. Kan ik zonder gezichtsverlies gaan vragen of ik eindelijk naar binnen mag. Flink zijn en doen is leuk, maar er zijn grenzen. "Winterhard", hoe verzin ik het. Maar ze trapte er wel in, heh? Komen ze dat raam nog voor me opendoen of hoe zit het?)

2 opmerkingen:

marian zei

De vacht van Kaija vind ik erg mooi, het lijkt wel een collage van alles en nog wat, ze is een kunstwerk opzich zelf en ze komt goed uit in het zonnetje!

Annemieke zei

De vacht lijkt ook heel erg dik! Ik geloofde dat van dat winterhard aanvankelijk ook...