dinsdag 27 januari 2009

Iwan's zondag, deel 2


Terwijl ik kennis maakte met Charli, zat die kleine op de buitentafel. Ja, hij hield alles heel goed in de gaten. En omdat ik hem een leuk ventje vind en hij veel aandacht leuk vindt, ben ik naar hem toegelopen. Nee, met Charli had ik niet veel te bepraten. Hij is een beetje stilletjes en niet zo geinteresseerd. Bovendien was hij aan het zooien en wilde dat afmaken.
Tenminste, dat zei hij.


De Boez dartelde wat om mij heen. Hij wou met me spelen maar daar had ik niet zo'n zin in. Maar ik bleef steeds in zijn buurt zodat hij door kon gaan met om me heen dartelen.


Tenslotte ging hij naar binnen en vroeg of ik ook niet even binnen wilde komen. Eerlijk gezegd vond ik dat wel eng.



Ik heb even om de hoek gekeken en vond dat wel genoeg. Het is en blijft een vreemd huis en daar moet je voorzichtig zijn.



Ik was trouwens nog lang niet klaar met mijn snuffelronde. Ja, er waren nog een heleboel dingen waar ik niet aan had geroken. Dus dat had op dat moment voorrang.



Ja, hier rook ik duidelijk Bolle-wangen. Die wijvenjager inderdaad. En hij was pas langsgeweest, dat was niet moeilijk vast te stellen.



En hier ook. Maar ik rook niet hem alleen. Een hoop vreemde luchten inderdaad. Ja, van lui die ik helemaal niet ken dus.



Boez volgde precies wat ik allemaal deed. Maar er zat nog iemand naar me te loeren! Ja, ik voelde zijn ogen in mijn rug prikken! Nee, het was niet de Franskat deze keer.



Het was Charli, ja. Hij was zijn huis binnen gegaan en zat door het ruitje van zijn kattenluik mij te bespieden. Nee, dat had ik niet van hem verwacht. Eerst doen alsof het je niks interesseert wat er gebeurt, en dan stiekem toch alles zitten bekijken! Maar goed, als hij dat leuk vindt, moet hij dat vooral doen natuurlijk. Alleen had hij meer plezier kunnen hebben door er gewoon bij te zijn en met ons mee te doen. Waarmee meedoen? Nou, rollen, snuffelen eh..., ach, u weet best wat ik bedoel!



Ja, ik had nog even zin in wat rollen op de straat. Nee, hier lag geen zand maar zo kon Charli me wel goed zien. Ja, je zou het een soort voorstelling van mij kunnen noemen. One-cat-show ja! En natuurlijk kwam die kleine weer op me af.



Ik deed net of ik hem ging pakken dus hij er weer vandoor. Huppelend ja. Leuk om te zien hoeveel plezier dat jonge grut kan hebben. Ja, Boez werd helemaal gek door mijn schijnaanvallen. Nee, van echt spelen hou ik dus niet zo. Maar doen alsof je aanvalt is heel wat anders. Ja, zo leert zo'n jochie tenminste nog wat. U ziet het verschil niet? Dan moet u beter opletten.......





(wordt vervolgd)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Pas maar op, Annemarie, als Iwan het eng vindt in je huis gaat hij dingen minder eng maken door ze zijn lucht te geven. En dat doet hij niet met zijn kop. Wij noemen dat "inzegenen".

Anoniem zei

Wij, van de redactie dus, hebben een loket ingesteld voor vragen en klagen, maar het is absoluut niet de bedoeling dat men op de redactie zelf komt. (Behalve de redactie zelf dus.)De Boez heeft dat nog niet goed begrepen helaas. Japekop zou er belist niet tegen kunnen als er vreemden in huis komen. We zullen dus beter ons best gaan doen om dit in het vervolg te voorkomen!