woensdag 7 januari 2009

Een beetje nieuws


Cera:
Ik wou een stukje lopen met Japekop, maar die had geen zin. Toen dacht ik dat misschien de Boez wel wou, een wandelingetje maken dus, maar die mag nog niet alleen (zonder zijn mens) de straat op. En toen ik vroeg of ik misschien dan een les verkennen kon krijgen, zeiden ze bij de redactie dat dat niet kon omdat de cursusleidster geen tijd had. Maar de fotograaf had wel tijd om een rondje te lopen en dan mocht ik de verslaggever zijn. Ja, dat vind ik ook leuk om te doen en samen met iemand wandelen vind ik bovendien heel erg gezellig. Dus toen gingen we op pad, de fotograaf en ik, ja.


Ik rekte me eerst nog even uit. De Boez moest naar binnen ja, die mocht dus niet met ons mee. Ik had er echt zin in, dat kun je wel zien heh?




Nou daar gaat-ie dan. Ik kan u berichten dat de Rozemarijn in de Kruidentuin er goed bijstaat. Helemaal geen last gehad van de vrieskou inderdaad, dus dat belooft weer wat voor de zomer. Lamsbout met rozemarijn bijvoorbeeld, of kip. Ja, ik ben dol op kip dus ik hou me aanbevolen. Nee, meer nieuws was er niet in de Kruidentuin. Daarom gingen we naar de parallelstraat. Wit gebied ja.


Daar was het nieuws dat er gele bloemetjes bloeien. De fotograaf heeft toen een foto gemaakt ja. Ondertussen ging ik kijken of er nog meer nieuws was.


Ja, ik schrik er niet voor terug om bij mensen naar binnen te kijken. Om te zien of er ook katten wonen ja. Maar dat mocht dus niet van de fotograaf. Ja, want dat zou onbeleefd en opdringerig zijn.


We gingen ook nog naar het gevaarlijke water. Daar ging de fotograaf plaatjes schieten van de zwanen. Nee, dat is geen nieuws dus. Wel is nieuws dat het behoorlijk aan het dooien was. En dat de gracht bevroren was tot bij de brug zodat de zwanen niet naar ons toe konden zwemmen. Nee, dat vond ik best want ik heb het niet zo op zwanen.


Ik heb dan ook ondertussen onder een auto zitten wachten tot de fotograaf klaar was met het maken van foto's. Ja, ik ben soms heel geduldig, maar dat is geen nieuws.


Hier zie je nog een foto van de fotograaf. Nee, daar heb ik geen commentaar bij, behalve dat ik al die tijd onder die auto ben blijven wachten. Ja, er lag wel ijs op het gevaarlijke water. Dat zou eventueel een beetje nieuws kunnen zijn ja, want dat gebeurt niet zo vaak. Dat het dicht is met ijs ja.


We zijn dus ook nog naar de Hoftuin gegaan. Nee, daar was helemaal geen nieuws. Hoewel, ik heb daar wel Rooie Gijs gezien.


Maar hij zat achter glas op zijn favoriete plekje dus dat is dan weer geen nieuws. Nee, het is best moeilijk om nieuws te vinden als het er niet is.


Terug in de Katbladstraat heb ik nog even de straat bekeken. Of er nog nieuws was ja, maar ook daar was geen nieuws. De Boez zat voor het raam van de redactie inderdaad, dat kun je op de foto zien. En toen was onze wandeling voorbij. Dat was het dus. O ja, toen we bij de redactie voor de deur stonden, kreeg ik toch nog een snoepje. Ja, dat was wel nieuws, dat klopt. Ik hoop dat ik snel weer mee mag. Ja, ik vind verslaggeven erg leuk, zelfs als er niks is om verslag van te doen. Omdat het zo vreselijk gezellig is ja, dat stukje wandelen.

1 opmerking:

Annemieke zei

Nou, ik vind het allemaal best nieuwswaardig hoor Cera! En die foto waar je met al je poten op dat paaltje staat vind ik erg leuk.