maandag 26 januari 2009

Boez's zondag, deel 1


De Boez:
Mag ik nu vertellen? Ja? Hoe ik het allemaal heb gezien? Fijn. Daar gaat ie dan.
Nou, oom Iwan kwam dus op bezoek. Die grote Rooie ja. Hij ging eerst wat rondlopen en onze planten bewonderen. Ja, hij keek naar mij! Ik vind hem cool, die oom Iwan.


Hij ging ook achter de fietsen kijken ja. Want daar was die Franskat. Die grijze ja. Bel heet ie toch? Ja, dat dacht ik al.



Kijk, daar zie je Bel. Nee, oom Iwan trok zich niets van Bel aan. Hij liep gewoon van hem weg.


Hij keek nog wel even achterom of Bel hem niet volgde, maar dat durfde Bel niet. Wat oom Iwan toen ging doen ben ik geloof ik vergeten.....



O ja, hij ging rollen in het zand. En toen ben ik van dichtbij gaan kijken. Ja, ik weet het weer!



Maar toen kwam Bel er toch aan en toen stopte oom Iwan met het rollen. Ja, dat vond ik wel jammer want het was zo'n leuk gezicht!


Bel keek heel gemeen naar oom Iwan. Ja, ik werd er helemaal bang van. Nee, oom Iwan was helemaal niet bang. Hij deed gewoon zijn kop opzij en gaf Bel geen aandacht. Toen was voor Bel de lol eraf, geloof ik. Ja, ik moet onthouden hoe oom Iwan dat deed. Dan kan ik dat ook leren, ja!



Want ik was dus wel bang. Ja, ik ben weer in de vensterbank gaan zitten toen. Het poezenloket ja. Daar zit ik vaak hoor! Ja, is een fijn plekje....
En toen kwam oom Iwan snuffelen bij de vuilnisbak. Waar Cera was? Dat weet ik niet meer. Ze heeft lang onder het wielhuis gezeten. Maar ze is ook nog stiekem binnen geweest om brokjes te stelen. Nee, mijn brokjes waren al op.


En daarna ging oom Iwan in onze gang kijken. Ja, toen ben ik ook naar de gang gegaan. Ja hoor, toen hebben we even staan praten.


Hij zei dat ik al een grote jongen werd. En dat ik best dapper ben. Ja, erg fijn dat oom Iwan dat tegen me zei want oom Japekop zegt nooit dat soort dingen. Nee, die doet vaak lelijk tegen me en zegt dan dat ik een klein mormel ben. Een Zoebel, zegt hij ja. Maar oom Iwan was dus heel aardig tegen me.
(Wordt vervolgd)

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Iwan is flink aan de wandel de laatste tijd!

Anoniem zei

U begrijpt hopelijk wel dat we dezelfde zondag door verschillende ogen bekijken???
Maar inderdaad, Iwan heeft de Katbladstraat ontdekt! Dat vinden wij heel erg gezellig......

Anoniem zei

ja, leuk dat hij het poezenloket nu ook ontdekt heeft ! En dat hij het zo goed kan vinden met De Boez.