woensdag 14 januari 2009

Uitzicht op de trap.


Tokkie Troy:
Vanaf het bed waarop ik meestal slaap, heb ik goed uitzicht op de trap. Gelukkig maar, want zo kan ik goed in de gaten houden wie er boven komt. Ik zou het natuurlijk ook wel kunnen horen, maar als ik het ook nog zie wie eraan komt, weet ik het tenminste zeker. Wie het is dus, ja. En ja, ik vind het erg belangrijk om dat te weten. Omdat je inderdaad maar nooit weet.


Mijn mens komt overdag niet zo vaak boven. Soms om Japekop binnen te laten door het slaapkamerraam als hij terugkomt van een dakinspectie. Soms ook om de was te doen of om het een en ander op te hangen. Dingen die net gewassen zijn ja. En heel af en toe om schoenen te halen of iets uit de kast te pakken. Ik kijk nauwelijks op als zij naar bovenkomt, want van haar heb ik niks te duchten. Het enige wat soms een beetje vervelend is, is als ze me gaat aaien terwijl ik daar niet om had gevraagd. Ik lig niet voor niets boven op bed heh? Ja, vanwege de rust en privacy inderdaad. En als ik geaaid wil worden, kom ik daarvoor heus wel naar beneden. Maar ja, soms kan ze het niet laten en dan krijg ik dus een ongevraagde aai en dat vind ik niet zo prettig.
Af en toe komt Japekop naar boven, maar die komt dan niet bij mij op bed liggen. Nee, sinds de Boez in huis is, slaapt Japekop eigenlijk het liefst op het grote bed van het mens. Ja, dat staat aan de andere kant van het huis. Maar daar heb ik dus geen last van.
Dan komt die kleine tegenwoordig ook wel best vaak naar boven. Dat betekent onrust ja. Want hij komt in eerste instantie om te zooien, en valt me dan regelmatig lastig met zijn gemekker en gespring. Ja, hij springt dan om me heen, daagt me uit en slaakt daarbij vreselijke kreten. Nee, dat is niet prettig want daardoor kan ik niet rustig verder slapen. Als Boez dan klaar is met zijn gezooi, komt hij bij mij op bed liggen. Ja, dat vind ik prima want er is plek genoeg, als hij dan maar stil ligt en gaat slapen. Nee, hij gaat niet naast Japekop op het grote bed, en dat is maar goed ook want daarvan komt doorgaans narigheid, als u snapt wat ik bedoel.
Dan hebben we ook nog ons nieuwe topmodel. Cera ja. Die kleine tante weet ook nog wel eens naar binnen te sluipen en dan komt ze ook soms boven. Ja, dan is het met de rust gedaan. Iedereen van slag, wilde jacht door het huis en tenslotte de uitzetting. Dan wordt ze door mijn mens het huis uitgezet ja. Vervolgens duurt het dan wel even voor de rust is wedergekeerd. En dan kan ik eindelijk weer verder slapen ja.
Maar al met al is dit het beste plekje, hier op dat logeerbed met uitzicht op de trap. Omdat ik dan dus kan zien wie er boven komt. Maar daar heb ik u net al alles over verteld, toch?

Geen opmerkingen: