maandag 19 januari 2009

Capabel genoeg!


Tokkie Troy:
Het is natuurlijk erg fijn dat het niet meer vriest en dat het poezenloket nu weer af en toe openstaat, maar dat geeft ook een hoop onrust. Heeft u gelezen dat Bolle-wangen hier langs is geweest? En dat hij onze Boez oneerbare voorstellen heeft gedaan? Nee zeg, ik moet er niet aan denken dat onze kleine wordt meegezogen in zulk gedrag als dat van B-w. Wij hadden toch hele andere plannen met hem. Wel, volgens ons kan hij best een goede verslaggever worden en een diploma Verkenner A zit er ook wel in. Tenminste, dat denken wij. Maar de tijd zal het leren.


Voorlopig moet ik maar weer eens wat vaker het loket bewaken en daarmee dus onze redactie en Boezelmans. Om er inderdaad voor te zorgen dat er niet meer van die zwervers en dergelijke langskomen met van die rare voorstellen. Ja, dat betekent dat ik af en toe een dutje moet overslaan, maar dat heb ik er graag voor over. Toevallig zit er nu weer zo'n vaag figuur naar de redactie te loeren.


Nee, het is geen vreemde, dat zie ik ook wel. Het is Zwarte Gijs inderdaad, dat weet ik best. Maar nu is het geval dat deze Gijs ook niet helemaal zuiver op de graad is. Heeft u hem wel eens zien hangen in dat hek van zijn balkon? Ja, met ware levensverachting. En voor je het weet neemt hij de Boez mee om hem op te leiden voor een of ander trapezebaan. Kijk, als de Boez wat ouder is en hij zelf kiest voor klimwerk, dat vind ik dat best. Maar voorlopig is hij nog veel te jong voor dergelijke gevaarlijke cursussen.


Wij katten hebben weliswaar meerdere levens tot onze beschikking, maar een poot breken of staart verliezen is ook geen pretje, kijk maar naar Storm. Storm-zonder-staart ja. U maakt mij namelijk niet wijs dat die geen nadelige gevolgen heeft ondervonden van het verliezen van zijn staart. En dan ook nog een trauma eraan overgehouden ja.
Ik snap sowieso niet goed waarom anderen zich zo nodig moeten bemoeien met de toekomst van onze kleine Boez. Alsof wij zelf niet capabel genoeg zijn om hem op te voeden tot een volwaardige kat. Ja, ik vind dat het maar eens afgelopen moet zijn met die bemoeienissen en die zogenaamde goeie tips of onzinnige voorstellen. En om dat te bewerkstelligen, sla ik graag een dutje over. Om er inderdaad voor te zorgen dat er geen enkele idioot meer de gelegenheid krijgt om zich tegen de toekomst van onze Boez aan te bemoeien ja. Zijn ze nou helemaal bedonderd!

Geen opmerkingen: