vrijdag 28 november 2008

Zwarte Gijs en zijn circusact


Zwarte Gijs:
Komt u eindelijk eens naar mijn circusact kijken? Dat werd hoog tijd. Ik begin altijd hier ja. En nu moet u heel goed opletten, want het eerste deel van mijn act gaat erg snel. Kan ik beginnen?


Tja, nu was u toch te laat heh? Ik dacht wel dat u mij niet zou bijhouden met uw camera. Nee, ik doe het niet over, die klimpartij. Maar er komt nog meer. Ja, ik zit nu wel hier, maar ik ga nog verder. Nee, mijn act is nog niet afgelopen.


U moet nu trouwens wel beter opletten dan u net deed!


Kijk. Nu ga ik dus die kant uit. Verder naar boven ja. Eerst goed mijn route bestuderen. Wel, eigenlijk kan ik het met mijn ogen dicht, maar voor de foto zal ik ze open houden.


Dit ging weer erg snel heh? Nee, langzamer kan het niet, anders donder ik naar beneden. Ik doe dit wel vaker inderdaad, als ik wil dat ze me hier binnenlaten. Mijn mensen dus ja. Maar ik geloof dat ze nu niet thuis zijn.


Ja, het is wel hoog inderdaad. Maar ik heb u net verteld dat ik dit wel vaker doe, dus u hoeft zich geen zorgen te maken. Nee, ik hou mijn ogen open, dat beloof ik u. Geen onverantwoorde stunts, nee.


Ja, nu moet ik inderdaad even draaien. U zegt dat ik net een aap lijkt? Wel, ik ben gewoon een lenige kat en wil niet als aap betiteld worden. Ik hoop dat u dat begrijpt.


Zo, nu zit ik bijna comfortabel. Ja, het blijft natuurlijk behelpen. Ik zou ook liever zien dat ze hier een plateautje voor me zouden bouwen zodat ik wat gerieflijker zou kunnen zitten. Maar wat niet is kan nog komen heh?


Ik heb hier een mooi uitzicht. Ik kan de hele straat uitkijken ja. Dan zie ik ze vanzelf wel aankomen, mijn mensen. Nee, ik weet nog niet of ik hier lang blijf zitten. Voorlopig nog even wel ja. Tot ik kramp in mijn poten krijg, schat ik zo in. Ja, voor hetzelfde geld blijven ze nog een poosje weg en dat ga ik gewoon terug naar beneden, maar ik raad u aan daar maar niet op te wachten. U heeft immers uw foto's nu gemaakt en bovendien vind ik het prettig als u me nu even met rust laat. Misschien dat ik u een volgende keer toon hoe ik weer naar beneden ga, maar het kan ook zijn dat ik dat voor mijzelf houd. Nee, om zomaar alles ineens prijs te geven lijkt mij niet verstandig. Bovendien zie ik dat Cera op u zit te wachten. Voor uw raam ja. Nee, gaat u maar want een wachtende Cera is erg belangrijk voor uw krant. Ja, ik zal voorzichtig zijn, maakt u zich maar vooral niet ongerust. Dag mevrouw Katblad!

4 opmerkingen:

marian zei

Nou vraag ik me wel af hoe Zwarte Gijs naar beneden is gekomen en of hij naar beneden is gekomen? De foto's zijn superleuk

Anoniem zei

Een geweldige reportage over Zwarte Gijs. Bravo.

Anoniem zei

Dank u zeer meneer Fred. Ik weet toevallig dat u ook aan foto's doet, dus dit compliment komt goed aan bij het LKB. Wij zullen de fotograaf en journalist prijzen. Misschien zit er wel een kerstpakket voor hen in.

Annemieke zei

Mooie foto's inderdaad! Ik ben onder de indruk van de kunsten van Zwarte Gijs! Wat een behendigheid.