dinsdag 18 november 2008

Nieuwe mogelijkheden


Japekoppie:
Nee, ik loop vandaag niet te zooien maar ben aan het verkennen. Voor het LKB inderdaad. Ja, ik had weer eens op mijn donder gehad omdat ik met te weinig nieuws op de redactie kom, dus ik maak nu een zogenaamd straatverslag. Harremans loopt hier ook ergens rond, maar met die jongen heb ik niet veel. Nee, als ik in zijn tuin kom (Hoftuin - red.), doet hij nooit erg vriendelijk tegen mij. Dus als hij op zijn beurt in mijn straat komt, probeer ik hem zoveel mogelijk te negeren. Ja, uiterlijk lijkt hij wel wat op mij, maar daar houdt elke gelijkenis ook mee op.
Wel, dit is dus een zandhoop, vlakvoor onze deur. Nee, daar is niets bijzonders mee, behalve dan dat deze hoop nergens voor wordt gebruikt. Totaal zinloos ja. Neemt nog een parkeerplaats in beslag ook.


Veel vogels in de bomen op dit moment. Is dat wat voor het katblad? Nee dus. U bent ook niet gauw tevreden heh?


Een oud wielhuis dan misschien? Ook niks? Dan laat ik u maar wat anders zien. Pas ontdekt ja.


Hier op het zooiplein staan dus wat potplanten. Ja, vanwege de straatwerkzaamheden.
En weet u watvoor plant daartussen staat? Juist, kattenkruid. Is dat niet goed nieuws? Voordat we nu verder gaan, neem ik eerst een paar kleine snufjes en hapjes. Nee, ik ben niet verslaafd. Tenminste, ik geloof van niet. Maar de uitwerking is erg prettig ja. U ook een blaadje?


Wel, we kunnen hier dus nu ook aan de bergklimsport doen. Ja ja, volop nieuwe mogelijkheden in de straat heh? Maar ik heb toch liever de planten weer terug. En de waterbak, de pergola, tafels etc. Maar dat gaat denk ik nog wel even duren.


U ziet het, het schiet nog niet op. Ja, op 4 november zijn ze begonnen. En dat kleine stukkie hebben ze pas gedaan, inderdaad. Dat er geen sluipverkeer meer is, dat is natuurlijk een positief puntje. Ja, want ze reden best wel hard, ondanks dat "sluip"woord. Maar doordat dat verkeer er niet meer is, krijg je dus ook meer zooiers in de straat. Zoals Harremans ja. Nee, daar zit ik niet bepaald op te wachten. Negatief puntje ja.


Wel, tot zover mijn reportage. Ik hoop dat u een paar leuke foto's heeft kunnen maken en dat ik er goed opsta. Hoe staat het trouwens met de verkiezing van het topmodel? Is er al wat meer duidelijkheid? Als u er niet uitkomt met die twee, kunt u altijd nog kiezen voor mij heh? Ja, ik heb natuurlijk de beste kwaliteiten van allemaal. Ik woon bij u in, slaap op uw bed, eet in uw keuken en zit zo nu en dan op uw schoot. U hoeft dan helemaal de deur niet meer uit en dat lijkt me een aardig perspectief voor de komende wintermaanden met die zooi op straat. U vindt mij niet geschikt? Oh, u vindt mij gewoon zo'n goede verslaggever! Wel, dan moet ik het daar maar mee doen. Zullen we nog een straatje om?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

geweldig leuk verslagje zowel in woord als beeld :)

groetjes bianca
personeel van 5 :)

Anoniem zei

U bent personeel? En mag zomaar het Katblad lezen van die 5? Dat is erg b ijzonder. Anyways, bedankt voor uw positieve reactie. We geven het door aan onze medewerker Japekoppie. Hij heeft wel een opsteker nodig.....