vrijdag 7 november 2008

Stil in de steeg zonder Pim


Storm:
Dag mevrouw Katblad. U zegt dat ik wat triest kijk? Dat kan wel wezen. Het regent heh? Ja, daar word ik altijd een beetje depri van. Ik zou best naar binnen kunnen gaan, mijn luikje is vlak achter mij inderdaad. Nee, ik wil buiten zijn. Al is er niet veel aan natuurlijk. Nee, in de katbladstraat is het helemaal niks meer vandaag de dag. Hier in mijn steeg is tenminste nog wat groen. Heeft u al naar de puinhoop gekeken?


Ja dus. U wordt daar zeker ook niet vrolijk van? Dacht ik al. Wel, in elk geval is er tenminste geen verkeer meer. Dat is dan weer een klein pluspuntje, ja.


Of ik al in het zand heb gegraven? Waarom zou ik dat doen? Het is allemaal nat ja, en ik hou dus niet van nat zand. En als het droog is, zijn er twee hij-mensen bezig met het verplaatsen van stenen en met hameren. Doffe klappen ja, heel onplezierig.


Nee, ik heb ook geen zin om me bezig te houden met die hoop stenen die daar ligt. Ik mis de planten inderdaad en kan niet wachten tot de straat weer in zijn normale staat is teruggebracht. Ja, dan kan ik weer lekker mijn hinderlagen in gebruik gaan nemen en dan heeft het leven weer wat meer zin voor mij.


Bent u al op het Zooiplein geweest? Dan heeft u zeker ook nog niet gezien dat de Wipkip is weggehaald? Jazeker, en daarvoor in de plaats is er voor ons een zandbak gemaakt. Ook nat ja, want er zit geen deksel op heh? De bak is niet voor ons katten maar voor de kindmensen zegt u? Wel, dan zal ik u maar vast waarschuwen. Want zodra het weer droog is ga ik, en met mij alle buurkatten, deze prachtige bak natuurlijk in gebruik nemen als toilet. Nee, hebben ze inderdaad niet over nagedacht heh?


Erg dom, wat u zegt. En ik meen mij te herinneren dat de vorige zandbak is weggehaald omdat de mensen vergaten er de deksel op te doen en dat men toen last had van ons katten. Ja, wij gebruikten ook die vorige zandbak met graagte, dat kunt u zich wel voorstellen. Daarom dacht ik ook dat deze nieuwe bak er speciaal voor ons was neergezet, maar u vertelt mij nu net dus dat dat niet zo is. Mag ik zeggen dat ik jullie mensen bij tijd en wijle dus totaal niet begrijp?


Dank u dat u mij gelijk geeft.
Ja, het is erg stil in de steeg zonder Pim en ik moet eerlijk toegeven dat ik hem mis. Hij was mijn buurman ja. Ik heb het trouwens allemaal zien aankomen, zijn ziekte dus. Weet u nog dat u destijds schreef in uw krant dat wij vrede hadden gesloten? Terwijl iedereen weet dat ik nooit vrede sluit met wie dan ook ja. U had natuurlijk daaruit kunnen afleiden dat er iets aan de hand was. Ja, met Pim of met mij inderdaad. Maar goed, dat is achterafgeklets, dat zie ik ook wel. In ieder geval is het knap eenzaam in deze steeg zonder Pim. Ja, hij zou ook die nieuwe zandbak erg fijn hebben gevonden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Die zandbak, hoe bedenken ze het bij de gemeente...af en toe zou je denken dat ze echt geld teveel hebben daar, of misschien is het een project om mensen aan het werk te houden (zandbak plaatsen- zandbak weghalen-weer nieuwe zandbak plaatsen- binnenkort zandbak weer weghalen enz., trouwens ook om dokters aan het werk te houden, want het is echt niet gezond om in een volgepoepte zandbak te spelen...)

Annemieke zei

Zandbak inderdaad niet heel slim!

En Storm, ik mis Pim ook!

Anoniem zei

Wij hebben het nog dagelijks over Pim en kijken ook nog regelmatig met brok in onze keel naar de diaserie.....
Over de zandbak: gewoon te gek voor woorden!