donderdag 6 november 2008

De consequenties van plantentransport.....


Panda:
Psst, mevrouw Katblad! Ha, u had mij niet gezien heh? U ziet mij nog niet? Perfect. Deze planten zijn fantastisch. Ja, zomaar een week geleden hier neergezet, al die potplanten. En ik ben er erg mee in mijn sas want u hebt er geen idee van hoe fijn het is om ertussen te zitten. Ja, en ik kan me dus heel goed verstoppen tussen deze planten! U had mij mooi niet opgemerkt, wel?


Wat zegt u nu? Behoren deze planten u toe? Eigendom van de redactie van het katblad? Wel, dat is dan bij deze verleden tijd. Nee, u heeft ze hierheen laten verplaatsen en nu staan ze dus op mijn grondgebied en dat betekent dat de eigendom is overgegaan. Naar mij inderdaad. Ja, nu deze planten eenmaal in mijn tuin staan, mag ik er ook over wikken en beschikken, zal ik maar zeggen. Had u ze hier maar niet moeten brengen. Nou, het kan best zijn dat uw Japekop het daar niet mee eens zal zijn, maar dat zal mij worst wezen. En als ik het nodig vind om hier en daar wat in te graven of het een en ander te snoeien, dan houdt u mij mooi niet tegen. Ja, waarschijnlijk denkt mijn broer Harremans daar net zo over en dan heb ik het nog niet eens over Rooie Gijs, Mio en Bohr. Wij zullen met zijn allen 1 front vormen en al deze planten dusdanig markeren dat uw lieve Japekop en zijn moeder deze planten niet eens terug willen hebben! Wat zegt u? Betalen voor vruchtgebruik? Nee, daar doen wij niet aan. Als u nu eerst had overlegd met mij voordat u al uw struikgewas hierheen had gebracht, had ik nog wel met u willen praten over een deal, maar u heeft mij voor een voldongen feit gesteld, de planten zijn zonder aankondiging in mijn tuin gedumpt, en dat betekent dat ik het nu voor het zeggen heb. Ja, eerlijk gezegd heb ik net al even een poepje gedeponeerd onder de oleander. Waarschijnlijk zal ik eenzelfde soort daad plegen onder de hortensia, maar dat wordt dan wel morgen. Tja, u kunt natuurlijk niet dag en nacht uw planten hier bewaken heh? Dus ik stel voor dat u er maar gewoon vrede mee moet hebben dat ik mij deze potten met inhoud heb toegeeigend.


Ja hoor, slaapt u daar maar een nachtje over als u wilt. Maar het lijkt me toch het allerbeste wanneer u inziet dat uw plantentransport naar hier consequenties heeft gehad, en dat u de gevolgen ervan moet accepteren. Ik raad u aan om gewoon in het voorjaar, als uw katbladstraat weer is opgehoogd en u een nieuwe pergola heeft gebouwd, naar het plantencentrum te gaan om nieuwe, frisse planten te kopen. Want tegen die tijd heb ik het allemaal geregeld en zijn deze planten officieel allemaal van mij. Tot ziens mevrouw katblad en welterusten voor straks! Vergeet u niet de groeten te doen aan uw Japekoppie?

1 opmerking:

Annemieke zei

Je bent wel een harde onderhandelaar Panda. Of eigenlijk onderhandel je helemaal niet. Maar ik denk dat de planten straks toch terug gaan naar de redactie! Alhoewel...straks...het zal nog wel even duren. Wij wensen de redactie en alle andere inwoners (katten en mensen) uit de katbladstraat sterkte met deze ellende!