woensdag 26 november 2008

Cera's nieuws


Cera:
Nee, ik ben vandaag niet uw topmodel maar verslaggever. Ja, omdat Japekop op het dak zit, val ik voor hem in. Heeft u uw camera bij u? Goed zo, dan heb ik dus nieuws voor u. Hier in de Kruidentuin inderdaad.


Nee, ik bedoel niet deze plant. Ik zou 'm ook niet in de soep doen als ik u was, want hij zit vol beestjes en ziet er armetierig uit. Ja, het bordje klopt. Het is geloof ik het enige bordje dat klopt hier in de Kruidentuin, maar daarvoor zijn we nu niet hier. Nee, komt u maar mee.


Kijk, ziet u het? U ziet niets heh? Dat komt omdat het is weggehaald. Ja, de stoel van Kaija en alle planken, het is allemaal verdwenen. De tuin is eindelijk een keer helemaal schoongemaakt ja, ook geen blikjes en plastic zakjes meer dus. Had u zeker nog niet gezien heh? Nee, ik heb dat ontdekt en dacht: dat moet mevrouw Katblad weten. Voor in de krant dus.


Heeft u er foto's van gemaakt? Ook met mij erop, dat de lezers kunnen zien dat ik het nieuws heb ontdekt? Goed. Dan wil ik u nog iets laten zien. Nee, niet hier in de Kruidentuin maar in de parallelstraat, wit gebied dus. Loopt u nog even mee?


Kijk: een kattenluikje. Zelf ontdekt ja. Geen nieuws zegt u? Heeft Japekop al eerder ontdekt? Oh, is dit het kattenluik van Vlinder. Dat is die licht-rooie heh? Ja, die ken ik wel. Komt wel eens in de Hoftuin ja. Maar dit was dus geen nieuws volgens u. Jammer ja, want daar heb ik erg mijn best voor gedaan. Om dit te ontdekken inderdaad.

Nou, als dit geen nieuws is voor u dan spijt mij dat erg, maar ik heb nog meer pijlen op mijn boog. Dan moet u nog even met mij meelopen ja. Koud zegt u? Dan had u uw jas moeten aantrekken. Volgende keer als ik u uitnodig voor het bekijken van nieuws moet u daar echt aan denken. Ja, dit nieuws is het laatste nieuws dat ik voor u heb. Daarna kunt u weer naar huis ja.


Kijk. Hier staan dus nog een paar bloemetjes. Mooi heh? Oh, vindt u niet zo bijzonder dus. Vindt u dus ook geen echt nieuws. Jammer. Maar ze zijn best mooi toch heh? Die bloemetjes? Fijn dat u ze mooi vindt. Nee, nu heb ik geen nieuws meer. Ja ik zal voortaan beter mijn best doen om echt nieuws voor u te vinden. Maar dat die stoel en planken weggehaald waren, was toch wel echt nieuws niet? Ja, gaat u maar gauw naar huis voordat u kou vat. Zal ik u even thuisbrengen? Voor het geval u nog wat snoepjes aan mij kwijt wilt?

4 opmerkingen:

Annemieke zei

Nou, je bent van alle markten thuis hoor, Cera! Ik vond het allemaal best nieuwswaardig - zeker dat van de stoel en andere troep!

Anoniem zei

Erg aardig van u. Maar Cera is dan ook aandoenlijk, vindt u niet?

Annemieke zei

Cera is zeker aandoenlijk!

Anoniem zei

Maar ze blijft het proberen, heh, om aan snoepjes te komen.