dinsdag 18 november 2008

Zooitoerist


Harremans:
Wat een zooi hier in uw straat. Nee, ik vind dat niet erg want ik hou er wel van om nieuwe dingen te verkennen. Ja, noemt u mij maar een zooitoerist. Die takken bijvoorbeeld die hier overal liggen. Allemaal afgebroken heh? Weet u hoe dat komt? Ah, bomen niet zo gezond. Veel luis ja, vandaar zeker ook al die plakzooi in de zomer? Witte bolletjes op de takken ja, dat had ik al gezien. Bij ons in de Hoftuin zit dat spul ook al op de bomen en struiken. Overgewaaid inderdaad.
Maar deze zandhopen vind ik erg interessant. Nee, schoon is het zand niet meer. Ik kom hier ook graag om even mijn plasje of poepje te deponeren.


Kijk, zo'n deksel is ook erg interessant. Ligt zomaar hier op straat. Weet u waarvoor die dient? Ook niet dus. En hoe komt deze deksel hier? Weet u ook niet. Lag er zomaar opeens dus. Wel, het is fraai allemaal. Ik ga een eindje verderop, gaat u mee?


Fietstassen, ook erg interessant. Ja, als ik niet al tuinman en stoelentester was, zou ik full-time fietstassencontroleur worden. Erg veel geuren zitten eraan, heel boeiend elke keer weer. Maar deze ligt op zijn kant en dat maakt het besnuffelen er niet makkelijker op. Kunt u de fiets even overeind zetten? Oh, daar begint u niet aan. U zet al zo vaak fietsen overeind? Dat moeten dan de fietsen zijn van het studentenhuis, naast u. Ja, die zie ik ook vaak liggen inderdaad. Dwars over de stoep heen, is het niet? Fijn dat er nieuwe fietsenrekken in de straat komen. Maar het werk in de straat schiet nog niet zo op heh?


Nee, voor ze bij u voor de deur klaar zijn, zitten we wel ruim in het nieuwe jaar, schat ik zo in. Nee, mij kan het niet schelen. Ik vermaak me hier wel. En als ik uw straattroep zat ben, ga ik gewoon terug naar mijn Hoftuin waar het netjes en ordelijk is. Weet u trouwens dat uw Japekoppie hier achter mij in het zand aan het zooien is?

Geen opmerkingen: