zondag 9 november 2008

Bureaustoel en andere zooi


Jaya:
Ik heb vandaag weer dienst als tuinwacht ja. Erg rustig tot nu toe geweest. Zondagochtend heh? Geen mensen gezien nog, behalve u dan nu. Gelukkig maar. Want voor je het weet ligt er weer een zogenaamd ruimteschip tussen de struiken in onze Kruidentuin, nietwaar? Ja, het was een mooi verhaal van Bel maar er klopte dus niks van. Trouwens, uw Japekoppie had het ook bij het verkeerde eind. Als u nu gelijk naar mij toe gekomen was, had ik u al direct kunnen vertellen dat het gewoon een bureaustoel was. Ja, zelfs ik zag dat gelijk, met mijn ene oog. Gaat u nog maar even kijken, dan ziet u het vast ook wel.




Maar het is en blijft schandalig dat mensen zomaar hun zooi hier in onze tuin dumpen. Behalve die stoel dus ook nog een serie planken inderdaad. En niemand die het opruimt. Nee, je zou verwachten dat de gemeente de tuinen wel onderhoudt, maar eerst laten ze de salvia in de zomer doodgaan door te laat met water aan te komen en vervolgens laten ze er gedumpte zooi gewoon liggen zodat de rest van de planten ook nog het loodje leggen. Nee, het is geen fraai gezicht ook.


Maar ik probeer het maar te negeren want je druk maken heeft helemaal geen zin. Ik hoor trouwens dat u een vacature heeft? Is die baan op basis van week- of maandcontract? Ach, halfjaar tot jaar? Nee, dan solliciteer ik maar niet. Nee, het is namelijk mogelijk dat wij in die tijd gaan verhuizen, dus dan zou ik mijn contract moeten verbreken en dat doe ik liever niet. Ja, dan gaat het over. Inderdaad wel jammer, want ik had op die manier natuurlijk een lans kunnen breken voor de visueel gehandicapte poes. Maar ik wens u veel succes met die hele sollicitatiegeschiedenis en mag het beste model winnen, zal ik maar zeggen heh?

Geen opmerkingen: