zaterdag 29 november 2008

Iedereen boos?


De Boez:
Hoop lawaai ja. En toen kwam grote wielhuisding met bek. En die zette groot pak neer voor ons huis. De redactie ja. Nee, geen pak van Sinterklaas maar pak straatstenen. Met plastic eromheen ja....


Nu kan oma Troy niet meer de Poort in de gaten houden. Ja, dat is heel erg voor haar. Nee ze is niet alleen verdrietig maar ook heel boos. Ik kan oom Japekop ook niet meer zien als hij door de Poort gaat. Ja, ik ben ook boos. Mens is ook boos. Nee, ik weet niet waarom mens boos is.


Ja, ik heb het allemaal gezien, van dat neerzetten van dat grote pak stenen. En toen dat gele vrachtmonster weg was gegaan, kwam er een vreemde kat. Die ging kijken wat dat grote pak was. Nee, ik heb die kat nog nooit eerder gezien. Woont niet in Katbladstraat.


Kijk, daar heb je hem. Oh, is het haar? Kaija? Oh, ze woont in Kruidentuin. Nee, daar ben ik nog nooit geweest. Is dat ver weg? Ze komt niet vaak hier heh, Kaija?


Kijk daar snuffelt hij. Eh haar. Eh zij. Kaija ja. Waarom doet ze dat? Slaapt Kaija in bomen? Waarom? Vraag ik teveel?


Kaija ziet ons! Hallo Kaija! Ik ben de Boez! Kom je even bij mij op de vensterbank? Want dat is namelijk een poezenloket! Kaija??


Nou gaat ze weg. Wou ze niet eens kennis maken met mij, de Boez. Ik hoop dat ze lekker gesnuffeld heeft. Dag Kaija!


Nou is ze weg. Nee, ik zie haar niet meer. Is de Kruidentuin ver? Wonen daar nog meer katten? Wanneer mag ik daar heen? Heh, mag ik niet nu al even kijken? Morgen dan?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nah das toch ook wat, zomaar jullie uitzicht verprutsen met zo'n baal stenen, het moest verboden worden.

Anoniem zei

Ja inderdaad! En als u dan ook nog nagaat dat ze nog best wel ver weg zijn, met de bestrating, dan is het helemaal belachelijk! Grmpfgr!