zaterdag 1 november 2008

Het is erg gemeen...



De Boez:

Ik vind het gemeen. Oom Japekop mag steeds naar buiten als hij wil, maar ik niet. Ja, heel af en toe mag ik, maar dan wel "onder begeleiding". Omdat ik nog zo klein ben dus. En dat terwijl iedereen zegt dat ik al zo groot ben geworden. Dat snap ik niet nee. Tante Cera is ook niet zo groot maar die loopt wel de hele dag buiten hoor! Ja, dan komt ze 's ochtends vroeg al bij het poezenloket zitten. Krijgt ze een paar kattensnoepies. Uit zo'n paars bakkie en die vind ik ook lekker. Ja, dan krijg ik er ook een paar. Snoepies dus. En 's middags komt ze weer maar dan krijgt ze niks. Nee, ons mens zegt dat ze thuis moet eten. Want voor je het weet trekt ze hier in en dat willen we niet. Nee, ik zou het niet erg vinden maar oma Troy is absoluut tegen en oom Japekoppie ziet dat ook niet zo zitten. De mensen van Cera trouwens ook niet. Zij noemen Cera al een "overloopster" maar dat kan ook zijn omdat Cera steeds de straat oversteekt om hier naartoe te komen. Ja, soms krijgt Cera 's avonds ook nog een snoepie. Of twee. Omdat ze dan zo zit te schreeuwen bij het loket. Ja, zodra ze haar snoepies heeft gehad en ziet dat het bakkie weer in de kast gaat, gaat ze weg. Maar zij mag dus wel de hele dag buiten spelen. En oom Japekop loopt ook de hele dag in- en uit. En ik mag dat dus niet nee. Ja, dat vind ik gemeen. En daarom probeer ik soms te ontsnappen. Nee, is nog niet gelukt. Dan ga ik maar op de tafel liggen want dan kan ik naar buiten kijken. Ja, dan kan ik zien hoe andere katten lekker buiten mogen spelen. Ik dus niet nee, en dat vind ik gemeen. Oh, had ik dat al gezegd?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is inderdaad verschrikkelijk gemeen, Boezel !
O ja, geef maar aan T. Troy en Japekoppie door dat hun sponsorbordjes er nog mooi bijhangen in het asiel. 't Is trouwens ook best gemeen dat er geeneen van jou hangt !!!

Anoniem zei

Wijze raad van heer Bommel aan Boezelmans: jouw tijd komt nog wel!