maandag 24 november 2008

Zonder kattenhaar geen echte bank


Siep:
Hee mevrouw Katblad! Ja, ik heb het koud en wil vreselijk graag naar binnen. In principe zou dat kunnen ja, want het raam staat open. Maar ik doe het dus niet, naar binnen gaan. Waarom niet?


Wel, als u dichterbij komt, kunt u het horen. Hoort u het? Ja? Dan hoort u hetzelfde als ik dus. Nee, het is niet pluis binnen en dus vertik ik het om door het raam te stappen.


Er wordt inderdaad weer stevig huisgehouden. Met het zuigmonster inderdaad. Nee, geen haar op mijn hoofd die erover peinst om nu naar binnen te treden.
Als u nog dichterbij komt dan kunt u zien hoe ze tekeer gaat met dat zuigmonster. Ja, de bank wordt helemaal haarvrij gemaakt en de vloer ook inderdaad. U wilt niet gaan kijken? Oh, u gelooft het zo ook wel. Ja, u staat onderdehand wel een beetje bekend als kattengluurder, dat klopt. Vandaar dat u wat afstand houdt van de ramen dus. Nee, ik begrijp het.


Nee, er zit niets anders op dan rustig af te wachten tot ze klaar is en het zuigmonster weer is opgeborgen. Voor die tijd zien ze mij niet in de huiskamer inderdaad. Ja, het is vrij fris hier dus ik hoop dat de klus snel geklaard is. Ja, dan kan ik direct weer beginnen met de bank te voorzien van een nieuw laagje haar. Ik heb er inderdaad genoeg van, haren dus ja, en bovendien is een bank zonder kattenharen geen echte bank. Nee, ligt lang zo lekker niet. Ja, het is een heel werk om steeds weer die bank te voorzien van een nieuw, aangenaam laagje haar, maar ik heb het er graag voor over. Kunt u niet even door het raam kijken of ze al klaar is? U bent ook niet erg behulpzaam, heh?

Geen opmerkingen: