maandag 24 november 2008

Sneeuw in je vacht


Boezelmans:
Ik hou de boel hier een beetje in de gaten ja. Een soort van bureaumedewerker ben ik dus. En zo'n vlammetje moet goed in de gaten gehouden worden. Ja, het is gevaarlijk. Toen ik te dichtbij kwam, zijn wat bovenmijnoog-haren weggeschroeid inderdaad. Ja, ze zijn nu erg kort en er zit een krulletje in. Nee, dat was niet zo slim van mij. Ik hoop dat ik niet vergeet dat zo'n vlammetje gevaarlijk is, want anders gebeurt het weer. Mevrouw Troy vergeet dat ook steeds, dat gevaar. Ja, gisteren ging ze met haar staart door zo'n vlammetje en toen ging het heel erg stinken. Nee, dat wil ik dus voorkomen, dergelijke ongelukjes.


Dan hou ik ook graag de laptop in de gaten, ook als bureaumedewerker zijnde. Soms komen er geluiden uit en soms zie ik mijzelf op het scherm. Nee, het lijkt me niet gevaarlijk, die laptop, maar je weet maar nooit. Ja, er is heel veel tussen hemel en aarde wat ik nog niet begrijp. Nog veel te leren ja.


De krant hou ik inderdaad ook graag in de gaten. Weer als bureaumedewerker zijnde ja. Mijn mens vult een zogenaamde puzzel in maar soms gaat dat wel eens verkeerd. Ja, dat komt dan omdat ik haar zit af te leiden, zegt ze. Dan kloppen de cijfertjes niet meer en dan moet ze alles weer uitgummen. Dat is wel gezellig ja, dat invullen, want dan word ik tussendoor geknuffeld en dat vind ik fijn. Daarom hou ik ook de krant in de gaten. Ja, ik denk dat ik wel een goede bureaumedewerker ga worden later. Maar ik weet nog niet of dat mijn beroep gaat worden. Nee, ik wil eerst nog veel andere dingen leren. Vooral buiten ja, maar dan moet het niet regenen of sneeuwen. Nee, gisteren kreeg ik sneeuw op mijn vacht en toen ben ik heel snel weer naar binnen gegaan. Nee, toen konden er geen foto's gemaakt worden van Boez in de sneeuw, want ik wou dus niet. Ik word dus geen fotomodel nee. Ja, dat is een ding dat zeker is.

Geen opmerkingen: