donderdag 13 november 2008

Lijstduwer T. Troy


mevrouw T. Troy:
Ze zijn weer bezig buiten. Veel mannen en zware vrachtwagens. Hoop lawaai ja. Nee, ik vind het allemaal niet prettig en word er zeer onrustig van. Pas als ze weggegaan zijn, in de achternamiddag, wil ik in de vensterbank zitten om mijn taak als receptioniste te vervullen. Of als ze pauze hebben, die mannen. Maar verder lig ik het liefst boven op het logeerbed. Ja, dat is wel aan de kant van de straat maar boven heb ik toch minder last van al dat gedoe in de straat. En af en toe meld ik me bij de redactie omdat dat moet. Dat is beneden ja. Vandaar dat ik hier nu even zit, op de werktafel dus.


We hebben zo een gesprek. Heb ik aangevraagd ja. Want ik wil even iets rechtzetten. Ja, ik wil u wel vertellen wat ik wil rechtzetten.


Het is namelijk zo dat ik me heb uitgesproken voor Iwan en tegen Cera. In verband met de verkiezing ja, of de benoeming, hoe je het ook wilt noemen. En ik ben dus van mening veranderd. Ik ken Iwan eigenlijk helemaal niet. Hij komt hier bijna nooit in de straat, en zeker niet bij mij aan het poezenloket. Cera ken ik wel want die komt hier elke dag wel een keer langs, en soms vaker. Zij is de verloofde van mijn zoon ja. Daarom was ik tegen haar, maar ik heb er nog eens over nagedacht en ik was bevooroordeeld dus. Ja, omdat ik niet wil dat zij met mijn zoon omgaat. Nee, dat is een slechte reden om tegen haar te zijn, daar heeft u helemaal gelijk in. Want als ik eerlijk ben, zou ik liever een vrouw erbij hebben op de redactie. Want als er dan even geen modellenwerk is te doen voor haar, kan ze mij misschien vervangen bij het poezenloket als ik eens wat vaker een dutje wil doen. Nee, ik ben niet zo jong meer en merk nu, door al dat lawaai in de straat, dat de rek er een beetje uitgaat. Dus eigenlijk zou ik willen vragen aan de mensen die nog moeten stemmen om voor Cera te kiezen. Dat wou ik dus zo met de redactie gaan gespreken. Nee, ik nog weet niet of ik dat mag doen, die oproep. Want ze willen natuurlijk geen lijstduwers hebben, dat snap ik ook wel. Maar ik ga het wel proberen dus. Ja, u hoort straks dan wel hoe dat gesprek is afgelopen.

Geen opmerkingen: