maandag 3 november 2008

De Boez ontsnapt


De Boez:
Peettante kwam. Met fiets ja. En fietstassen. Ik had al veel gehoord over fietstassen. Dat die spannend zijn en dat er veel aan te snuffelen is. Toen stond de deur open. Effetjes ja. En toen ben ik ontsnapt naar buiten. Ja, ben gelijk naar fiets gehold om aan fietstassen te snuffelen. En toen kwamen ze me achterna.


Maar ik mocht dus van mens even snuffelen. Omdat ik toch buiten was. Ze konden me niet pakken omdat ik dat niet wilde. En fietstassen snuffelen hoort ook bij opvoeding. Zegt oom Japekop. Ja, hij doet ook altijd fietstassen en noemt dat 'insplekzie". Inspectie ja.


Peettante heeft rare tassen. Met slingers eraan. En heel veel luchtjes ook ja.


Toen kwam oom Japekop naar mij toe. Of ik nog hulp nodig had bij snuffelen. Maar ik had geen hulp nodig nee. En toen ik klaar was met de fietstassen van peettante, ben ik nog naar andere fietstassen gaan zoeken.


Wel veel fietsen gevonden maar allemaal zonder tassen ja. Toen had ik genoeg van buiten en ben ik weer naar binnen gerend. Voor een snoepie want ik had wel zin in een snoepie en als ik van buiten naar binnen ga, krijg ik altijd een snoepie. Daarom ja. En toen gingen zij weer verder kletsen, peettante en mijn mens ja. Maar ondertussen ben ik effies lekker buiten geweest!

3 opmerkingen:

marian zei

Had jij even mazzel Boezel! En als je je zo netjes blijft gedragen, dan volgen er vast nog wel meer snoepjes

Trudi zei

Goh wat spannend Boez!

Annemieke zei

Dat doe je goed Boezel! Ontsnappen en dan ook nog een snoepje krijgen! Pieper ontsnapt ook wel eens, maar dan krijgt ze mooi geen snoepjes als ze (eindelijk) weer naar binnen gaat.